سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واکنش دو تشکل بین‌المللی نسبت به بازداشت فعالان کارگری

واکنش دو تشکل بین‌المللی نسبت به بازداشت فعالان کارگری

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل دو تشکل بین‌المللی، در نامه‌ای خطاب به خامنه‌ای، بازداشت فعالان کارگری را شرم‌آور خوانده و خواهان آزادی کارگران زندانی شدند.

26326کیهان نوین: دبیرکل کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و دبیرکل فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل در نامه‌ای به علی خامنه‌ای رهبر حکومت اسلام ایران، بازداشت فعالان کارگری را “رشته بلند و شرم‌آور آزار و اذیت کارگران جهت ممانعت از فعالیت‌های قانونی و حقوق صنفی‌شان” عنوان کردند.

شارون بارو و استفان کاتن به بازداشت فعالان کارگری اعتراض و خواستار بررسی شرایط بازداشت‌های اخیر گردیدند.

 

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل، هدف از نوشتن این نامه را سوال کردن در مورد بازداشت‌های اخیر در آستانه روز جهانی کارگر، بازداشت محمود صالحی، عثمان اسماعیلی، داود رضوی و ابرهیم مددی، عنوان نمودند.

طی روزهای اخیر و در آستانه روز جهانی کارگر، محمود صالحی و عثمان اسماعیلی دو فعال کارگری از سوی نهادهای امنیتی بازداشت و شیث امانی دیگر فعال کارگری به اداره اطلاعات سنندج احضار گردید.

فعالان کارگری، بازداشت و تهدید فعالان کارگری در آستانه روز جهانی کارگر را “فشار سیستماتیک نهادهای امنیتی” عنوان کرده بودند.

در آستانه روز جهانی کارگر، نزدیک به ٢٠ فعال کارگری در کردستان از سوی نهادهای امنیتی احضار و بازداشت شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'