سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شروع  سن اعتیاد از ۱۵ سالگی بین دانش‌آموزان در جمهوری اسلامی

شروع سن اعتیاد از ۱۵ سالگی بین دانش‌آموزان در جمهوری اسلامی

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که سن اعتیاد به مواد مخدر در بین دانش‌آموزان ایرانی به ۱۵ سالگی رسیده است.

download (2)کیهان نوین: حمید صرامی، مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفته که یک درصد از جمعیت ۱۳ میلیونی دانش‌آموزان ایران معتاد هستند.

به‌گفته او این یک درصد صرفاً شامل دانش‌‌آموزان معتاد می‌شود و شمار دانش‌آموزانی را که به‌صورت تفریحی مواد مخدر مصرف می‌کنند، در بر نمی‌گیرد.

بر پایه اعلام مسئولان دولتی دست‌کم نیم درصد از دانش‌آموزان در ایران مواد مخدر صنعتی استفاده می‌کنند.

صرامی می‌گوید: «آمارهای شیوع‌شناسی نشان می‌دهد که در سال ۸۱ ، نیم درصد از دانش‌آموزان مقطع سوم راهنمایی تا چهارم دبیرستان گرایش به اعتیاد داشتند و در سال ۹۰ این شیوع به یک درصد رسیده که این نشان می‌دهد زمینه‌های خطرپذیری یعنی تمایل به مصرف بیشتر شده است.»

«لذت‌جویی‌های افراطی، تفریح و سرگرمی و باورهای نادرست نوجوانان در مورد بی‌ضرر بودن مصرف مواد و کنجکاوی‌های هدایت نشده» از جمله دلایل افزایش اعتیاد بین دانش‌آموزان ایرانی از نظر مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

شمار کل معتادان در ایران، به‌طور رسمی یک میلیون و ۳۲۵هزار نفر بر آورد می‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'