سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

به خطر انداختن ایران و امنیت مردم با دخالت بیجای خامنه ای در منطقه

بروز حکومت شیعی و بدرفتاری با دیگر اقوام و مذاهب در طول حکومت اسلامی ایران همواره به اعتراض و ابراز انزجار مردم کشورهای همسایه ایران انجامیده است. در حالیکه روابط مردم ایران با اکثر همسایگان سنی نشین ، در دوران پهلوی روز بروز بهتر می شد و اعراب همواره به ایران بعنوان یک کشور حامی صلح و ثبات نگاه می کردند ولی با پیروزی خمینی و دار و دسته اش ورق برگشت.

iran-flag-burnedکیهان نوین: سخنرانیهای تند روحانیون بر ضد شیوخ عرب و تحریک مردم منطقه به انقلاب و بطور خلاصه تلاش و تبلیغ برای صدور انقلاب کذایی اسلامی ، به همه جهانیان این پیام را داد که از آن پس حبری از ثبات و صلح در خاورمیانه نخواهد بود. تحریک شیعیان عراق به انقلاب و ایجاد درگیری در مراسم حج دو مورد آغازین جنگ طلبی و ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی توسط رژیم ایران بود . بارها و بارها توسط رهبران ایران ، دولتهای همسایه به انقلاب مردم تهدید شده اند.

دخالت بیجای ایران باعث شد تا اعتراضات مردم بحرین به انحراف و دخالت عربستان کشیده شود؛ این دخالتها به نوعی حس نفرت و دشمنی در میان مردم همسایه ایران انجامیده است و حس ایرانی ستیزی بشدت در میان کشورهای سنی منطقه بارز شده است. توهین و تجاوز به زائران و مسافران کشورهای عربی خود نشانه بازز این نفرت درونی مردم منطقه از ایران است.

ادامه سیاستهای نادرست دولت شیعی ایران می تواند فاجعه بار باشد و امنیت مردم ایران ، چه در داخل و چه در خارج از مرزها توسط خشم و نفرت همسایگان سنی ایران به خطر خواهد افتاد. مشابه این باز خورد را با حمله انقلابیون سنی در سوریه به خانه ها و اموال ایرانیان ساکن سوریه بودیم که منجر به فرار و بازگشت ایرانیان و تخلیه کامل سوریه از مهاجران ایرانی گشت.

در حالیکه همسایگان ایران از دخالتهای رژیم ایران خسته و دل آزرده هستند ، دولت ایران هرگونه دخالت را در کشورهای منطقه تکذیب می کند. کمکهای سپاه قدس به ارتش بشار اسد برای حفظ قدرت کذایی به شکست انقلابیون و مقومت بشار اسد انجامید ولی همچنان ایران حضور نظامی خود را در عراق و سوریه تکذیب می کرد تا اینکه از میان گروههای مخالف بشار اسد، ناگهان گروه آدمخوار داعش سر برون آورد

اولین نکته درباره داعش این است که این گروه را ابتدا مخالفان چچنی روسیه و مخالفان بشار اسد و رژیم ایران با حمایت عربستان تشکیل دادند. مخالفت با تشیع و نفوذ دولت ایران در عراق و سوریه یکی از مهم ترین دلایل تشکیل این گروه است و رژیم ایران باید پاسخگو باشد که با دخالتهای بیجایش در سوریه و عراق مردم سنی این دو کشور را به تشکیل این گروه و تقویت آن تحریک نموده است. پس دولت ایران و سیاست نادرستش در قبال سوریه مهم ترین دلیل ایجاد گروه داعش است.

در مقابل، دولت ایران گروه داعش را ساخته اسرائیل و امریکا می خواند که عین فرافکنی است. آنچه داعش را بوجود آورده است بازخورد دو قدرت سنتی منطقه یعنی عربستان و ایران است که سوریه و عراق را گوشت قربانی خود کردند. دولت عربستان هرچند ظاهراً امروز از گروه داعش دوری می جوید ولی شیوخ عربستان که منابع مالی مستقل در منطقه دارند، همانند القاعده ، از گروه داعش هم حمایتهای مالی داشته اند . گمان شیوخ عربستانی این بود که داعش می تواند از نفوذ سپاه قدس در عراق و سوریه بکاهد که هرگز چنین نشد.

بالاخره ایران مجبور شد در ضعف نظامی دولت مرکزی عراق ، خود علناً وارد جنگ شود و نیروهای نامنظم شیعه به سرپرستی سپاه قدس سلیمانی ،عملیات مختلفی را ضد داعش انجام دادند. در این جنگهای چریکی دو نکته را می توان یافت:

۱) نیروهای سپاه قدس پارتیزانی و غیر منظمند. بدین معنا که از روشهای ارتشی و نظامی تبعیت نمی کنند و ممکن است خودشان رأساً اقدام به ترور و جنایاتی خارج از کنترل فرماندهان عراقی انجام داده باشند. بدین معنا که خود نیروهای سپاه قدس ممکن است دچار جنایاتی شده باشند که بر ما آشکار نیست ولی نوع اداره نامنظم این گروه پارتیزانی احتمال وقوع جنایات جنگی توسط سپاه شیعیان به فرماندهی قاسم سلیمانی را خواهد داشت و شاید اجتناب ناپپذیر بنماید!

۲) دولت امریکا آرام تر از همیشه نشسته است و سلاخی مردم منطقه را نظاره گر است. گروهی از کشتگان جنگ امروز عراق را ایرانیان عضو سپاه قدس تشکیل می دهند، در واقع سپاه قدس ایران همانند یک پیمانکار عمل کرده است که کار نیروهای زمینی امریکا را انجام داده است. حضور ایران در عراق به امریکا این فرصت را داده است که از عواقب دخالت نظامی در عراق چه در میان اعراب و چه در میان مردم امریکا پرهیز نماید. این عواقب و اعتراضات مردم عرب منطقه امروز متوجه ایران شده است.

دخالت نظامی هر کشوری در کشور دیگر با هر قصد و غرضی باشد به احساسات ملی مردم منطقه آسیب می زند و حس نفرت از نیروی دخالتگر پیش می آورد. این حس امروزه بیش از پیش برابر مردم ایران قرار دارد و طبیعی است که مردم بومی عراق ، سوریه و یمن از دخالت نظامی ایران در کشورهای خود راضی نیستند. این عدم رضایت بیش از پیش به بروز درگیری قومیتی میان ایرانیان و دیگر همسایگان خواهد انجامید.

افکار عمومی کشورهای همسایه هرگز از دخالتهای نظامی ایران راضی نخواهد بود و این می تواند امنیت مرزهای ایران را به خطر بیاندازد. احتمال انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان ایرانی رو به افزایش است و این خطری جدی در آینده نزدیک خواهد بود. چه در داخل مرزها و چه بیرون آن کسی نمی تواند از عملیات انتقام جویانه ضد اتباع ایرانی جلوگیری نماید. در عین حال گروههای شبه نظامی را وسوسه می نماید که به مرزهای ایران تجاوز نمایند و سنارویوی جنگ خاورمیانه به داخل مرزهای ایران کشیده شود.

تجربه جنگ ایران و عراق و رویارویی صدام و خمینی نادان به تقویت پایه های استبدادی جمهوری اسلامی انجامید. به بهانه جنگ ،وضعیت کشور را امنیتی نمودند که به حذف آزادیهای اندک باقیمانده انجامید و اعدامهای متعدد دوباره از سر گرفته شد. جنگ بقول خمینی نعمت بود ، چرا که باعث تداوم استبداد با توجیه امنیت کشور شد. سپاه پاسداران بخوبی قدرت را در دست گرفت و اجازه فعالیت مدنی از مردم گرفته شد.

امروز هم با کشیده شدن جنگ به مرزهای ایران فضای امنیتی تکرار خواهد شد و نیروهای نظامی سپاه بیش از گذشته عرصه را بر مردم تنگ خواهند نمود. شکی نیست که رژیم از این اوضاع برای سرکوب و اعدام دگر اندیشان سوء استفاده خواهد کرد و اولین گروه مورد حمله رژیم اقلیّت سنی خواهند بود .

تک تک مردم ایران چه آنها که داخل هستند و چه آنها که بیرون از ایرانند در معرض حمله قرار خواهند داشت. گروههای وحشی اسلامی به ایرانیان بچشم کفار نگاه می کنند و هر لحظه ممکن است مردم بی گناه ایران را از دم تیغ بگذرانند. همچنین است امنیت مرزها که بوسیله این گروههای مخالف تشیع به خطر خواهد افتاد. رژیم اسلامی باکی از جنگ ندارد و می داند که جنگ با گروههای سنی می تواند به سرکوب اقلیت تسنن در داخل کمک نماید.

اتباع ایران و منافع ملی کمترین ارزشی برای رژیم اسلامی ندارد و ممکن است همانند سناریوی جنگ ۸ ساله ، هزاران ایرانی فدای حماقت و زیاده خواهی آخوند شوند. جان مردم ایران برای سران رژیم کوچکترین ارزشی ندارد و آنها به ادامه چپاول و تداوم قدرت استبدادی خود می اندیشند و بس.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'