سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

سرکوب و خشونت علیه زنان در جمهوری اسلامی در خصوص قانون حجاب اجباری (زهرا لطفی)

 حکومت اسلامی ایران، حجاب اجباری نشانه سبک و تفکری است که حکومت بقای خود را در گروی تداوم آن سبک و شیوه می‌داند.
meآیا تا حال از خود پرسیده اید که چگونه حکومت ایران موفق شده قانون حجاب اجباری را با این گستردگی به اجرا درآورد و اکثریت زنان علیرغم مخالت با این قانون عملا جرات نمی‌کنند این قانون را در فضاهای عمومی به صورت صریح نقض کنند.

بله برای جمهوری اسلامی، حجاب اجباری نشانه سبک و تفکری است که حکومت بقای خود را در گروی تداوم آن سبک و شیوه می‌داند
نقض این قانون یک تخلف ساده نیست به همین دلیل حکومت به ابزارهای قانونی برای نظارت بر اجرای قانون حجاب اجباری اکتفا نکرده و تلاش می کند.

وحشت از نداشتن حجاب را در دل مردم نهادینه میکند این کار از بدو انقلاب اسلامی و عمدتا توسط پلیس و نیروهای بسیج انجام شده‌است.

اجرای این قانون چگونه آغاز شد و چگونه تداوم یافت در دو سال اول انقلاب اگرچه حجاب آزاد بود اما به مرور فضا بر زنان بی‌حجاب تنگ‌ و تنگ‌تر شد بیحجابی به نشانه مخالفت با انقلاب بدل شده‌ بود و زنان بی‌حجاب مدام در معرض توهین و آزار بودند حکومت موفق شد عرصه را بر زنان بی‌حجاب چنان تنگ کرد که آنها چاره‌ای جز حجاب بر سر کردن نداشته باشند حمله در خیابان، توهین، تهدید، اخراج از محل کار و از این قبیل موارد، اتفاقی بود که به طور گسترده برای زنان بی‌حجاب رخ می‌داد این کارعمدتا توسط کمیته انقلاب اسلامی صورت می گرفت.

در تیرماه سال ۱۳۵۹ خمینی در یک سخنرانی از دولت شدیدا انتقاد کرد که چرا هنوز نشانه های شاهنشاهی در ادارات دولتی وجود دارد و ده روز فرصت داد که ادارات اسلامی شوند در روزهای بعد روزنامه ها اخبار متعددی از برخورد دادگاههای انقلاب با زنانی که بی حجاب بر سر کار حاضر شده بودند منتشر کردند.
تقریبا در تمام سی و پنج سال هر سال تابستان با گرم شدن هوا با تنگ و نازک شدن لباسهای زنان طرح ویژه‌ای توسط پلیس برای برخورد با بدحجابی انجام شده‌است
و هر ساله با نزدیک شدن تابستان ماشینهای پلیس با آرم گشت ارشاد در بسیاری از میدانها و خیابان‌های مهم شهرهای بزرگ مستقر هستند و زنانی که حجاب مورد نظر‌ آنان را ندارند بازداشت می‌‌کنند.

زنانی را که حجاب حکومتی نداشتند بازداشت و با ماشین‌های خاصی که برای انتقال زنان پیش‌بینی شده بود به ادارات پلیس منتقل می‌کردند.

زنان بازداشت شده در صورتی که فاقد سابقه بدحجابی بودند پس از گرفتن تعهد و احضار همسر یا پدر آنها آزاد می‌شدند اما اگر دارای سابقه بازداشت بودند برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و به دادگاه فرستاده می‌شدند.درست است که حکومت توانسته است فضای ترس و ارعابی را ایجاد کند که هزینه بی‌حجابی برای زنان به قدری سنگین شودکه تخلف از آن به صرفه نبوده و زنان ناچار به مدارا و تحمل شوند.

در واقع حکومت ضد زن حاکم بر ایران در پس این سیاستهای زن ستیزشان و تهاجمات وحشیانه به زنان در انظار عمومی بخاطر بدحجابی هدفش آفریدن رعب وحشت در جامعه و سرکوب زنان است با بیان دیگر سرکوب آزادی زنان یعنی سرکوب نیمی از جامعه است در واقع قوانین اسلامی قرآن وسایر احکام اسلامی حاکم بر ایران ابزاری هستند که میخواهند جامعه زنان را به جهالت و بردگی بکشاند اما جامعه زنان امروز ایران هوشیار و بیدار شده اند و هرروز با پوشش خود اعتراض خود را نشان میدهند
امروزه شرکت فعال ما زنان در عرصه های مبارزه برای رهایی به معنی مبارزه و مقابله با سیاست های سرکوبگرانه حکومت اسلامی برعلیه جامعه تحت ستم اسلامی ایران است همچنانکه ما امروز شاهد آزادی های یواشکی زنان در ایران هستیم ما میتوانیم چونکه ما می خواهیم.

ما نه مگوییم به جمهوری اسلامی

ما نه میگوییم به حجاب اجباری

ما نه میگوییم به اسلام و آخوند

پاینده باد ایران و ایرانی

زهرا لطفی

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'