سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تاکید روحانی بر اینکه وظیفه پلیس اجرای قانون است نه اسلام

تاکید روحانی بر اینکه وظیفه پلیس اجرای قانون است نه اسلام

با وجود اعتراض تعدادی از مراجع تقلید به سخنان پیشین حسن روحانی مبنی براینکه وظیفه پلیس به گفته او فقط «اجرای قانون است» او تأکید کرد و افزود: «نمی‌توانیم به قوه قهریه نظام که دستبند و کلت همراهش است بگوییم بیا و اجتهاد کن».

images (41)کیهان نوین: روحانی دوشنبه ۱۴ اردیبهشت، در سخنرانی خود در جمع تعدادی از مقام های دولتی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش افزود: “تقویت نظام و اسلام به این است که هر کسی کار خود را انجام دهد.”

به نظر می رسد که اظهارات امروز روحانی، نوعی پاسخ به انتقادهایی باشد که در روزهای گذشته، در واکنش به سخنان چندی پیش وی در مورد وظایف نیروهای پلیس صورت گرفته است.

روحانی شنبه هفته پیش، در جمع فرماندهان نیروی انتظامی گفته بود: “پلیس موظف به اجرای اسلام نیست بلکه وظیفه پلیس اجرای قانون است و اگر غیر از این باشد، در مخمصه فکری قرار گرفته و مردم را نیز گرفتار خواهیم ساخت.”

این سخنان، با واکنش گروهی از محافظه کاران و از جمله ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید رو رو به رو شد که پلیس و دولت را به برخورد با موارد نقض احکام اسلامی در جامعه موظف دانستند.

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ایران، دو روز پیش گفت صحبت‌های آقای روحانی درباره پلیس بد تفسیر شده است.

معاون روحانی افزود: “سخن اصلی رئیس‌جمهور این بود که نیروی انتظامی که اسلحه در دست دارد در برخورد با جرایم قانون را مد نظر قرار دهد و اجتهاد شخصی نکند.”

حسن روحانی امروز، همچنین با ذکر اینکه “دولت حق اعتراض را برای تمام اقشار و اصناف محفوظ می داند و به رسمیت می شناسد” گفت: “برای اولین بار امسال کارگران در خیابان ها راهپیمایی کردند. با من مشورت کردند که گفتم بگذاریید بیایند، ما باید تحمل کنیم.”

حسن روحانی تاکید کرد: “نسبت به معلمین هم حق اعتراض را به رسمیت می شناسیم.”

روحانی در بخش دیگری از سخنرانی خود خواستار آن شد که “آموزش و پرورش از حالت دولتی محض بودن به تدریج و قدم به قدم خارج شود”.

وی با اشاره به مشکلات مالی وزارت آموزش و پرورش گفت: “در سال ۹۰ اعتبارات این وزارتخانه ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم در سال ۹۴ به حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.”

بسیاری از معلمان ایران، نسبت به پایین بودن حقوق و مزایای خود معترض هستند.

در اواخر فروردین ماه گذشته، صدها نفر از معلمان در اعتراض به وضعیت معیشتی‌ خود، تجمعاتی را در شهرهای مختلف ایران برگزار کردند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'