سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
یاوه گویی های خامنه ای در مورد نوشیدن جام زهر موشکی

یاوه گویی های خامنه ای در مورد نوشیدن جام زهر موشکی

علی خامنه ای صبح روز یکشنبه، ۳۰ فروردین/ ۱۹آوریل در دیدار با فرماندهان و کارکنان ارتش، گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تهدیدی برای منطقه و کشورهای همسایه نبوده و نخواهد بود اما در برابر هر گونه تعرضی کاملاً مقتدرانه عمل خواهد کرد.

Mihanstar.com-rahbar-enghelabکیهان نوین: علی خامنه‌ای، پیشرفت‌های نظامی و دفاعی نیروهای مسلح را که در شرایط فشارها و تحریم و کمبود منابع به دست آمده، نمونه و برجسته دانست و گفت که این پیشرفت‌ها باید ادامه پیدا کند.

او در بخشی از سخنان خود گفته است: «پس از مدتی سکوتِ طرف مقابل، یکی از مقامات آن‌ها اخیراً بار دیگر از گزینه‌های روی میز سخن گفته است. آنها از یک طرف اینگونه لاف می زنند و از طرف دیگر می‌گویند جمهوری اسلامی ایران باید پیشرفت‌های دفاعی خود را متوقف کند که سخنی ابلهانه است.»

این گفته رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به سخنان مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکاست که هشدار داده بود با وجود تصمیم مسکو برای انتقال سامانه موشکی اس–۳۰۰ به ایران، برای بازداشتن تهران از دستیابی به سلاح هسته‌ای گزینه نظامی همچنان روی میز است.

علی خامنه ای گفته که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه این سخنان «ابلهانه» را نخواهد پذیرفت و اگر مورد تعرض قرار گیرد، کاملاً مقتدرانه از خود دفاع خواهد کرد.

او گفته: «طرف مقابل با وقاحت مرتب ما را تهدید نظامی می‌کند. این غلط اضافی را می‌کنند، بعد می‌گویند که جمهوری اسلامی توان دفاعی نداشته باشد.»

خامنه‌ای همچنین خطاب به فرماندهان ارتش ایران گفته که آنها باید آمادگی‌های نظامی و دفاعی خود را روز به ‌روز افزایش دهند. او این گفته را به‌عنوان یک «دستورالعمل رسمی» اعلام کرده است.

علی خامنه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به حوادث اخیر یمن مدعی شده که جمهوری اسلامی ایران با وجود ارتقای توان دفاعی و نظامی خود هیچگاه تهدیدی برای کشورهای منطقه و همسایه نخواهد بود.

خامنه‌ای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را افسانه‌سازی جعلی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و برخی کشورهای دنباله‌رو آنها خوانده گفته که بزرگ‌ترین تهدید امروز برای جهان و منطقه، آمریکا و اسرائیل هستند.

او حوادث یمن و حمایت آمریکا از بمباران‌های عربستان در یمن را «نمونه‌ای از رفتار ناامن‌کننده دنیا» دانسته است.

این در حالی است که از آغاز درگیری‌های داخلی در یمن، ایران به حمایت از شورشیان حوثی متهم شده و جنگ سردی میان ایران و عربستان بر سر قدرت گرفتن نیروهای شیعه درگرفته است.

ایران در هفته‌های گذشته خواهان برقراری صلح در یمن شده و طرحی را به همین منظور به سازمان ملل ارائه کرده اما دولت یمن این طرح را رد کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'