سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته و زخمی شدن ۲۰۰ نیروی طالبان طی چند ساعت گذشته

کشته و زخمی شدن ۲۰۰ نیروی طالبان طی چند ساعت گذشته

وزارت امور داخلۀ افغانستان از کشته و زخمی‌شدن نزدیک به ۲۰۰ تن از مخالفان مسلح دولت در ۲۴ساعت گذشته خبر می‌دهد.

 

d48f9fcfbf5ed8522afd975cface2fb1_XL-300x168کیهان نوین: در خبرنامه‌یی که از سوی این وزارت به نشر رسیده آمده‌است که طی این مدت در پی عملیات‌های نیروهای امنیتی ۱۰۴ هراس‌افگن طالب به شمول چندین فرمان‌دۀ آنان کشته و ۸۹نفرشان زخمی گردیدند.

این عملیات‌ها در در ولایت‌های فاریاب، جوزجان، قندهار، زابل، میدان وردک، غزنی، بادغیس، قندز، فراه، هرات، پکتیکا و هلمند به هم‌کاری نیروهای ارتش و امنیت ملی روی‌دست گرفته شده‌است.

وزارت امور داخله می‌گوید که این عملیات‌ها به هدف پاک‌سازی بخش‌هایی از ولایت‌های نام‌برده راه‌اندازی شده و بیش‌ترین تلفات به شورشیان در ولایت‌های فراه، هلمند، بادغیس و قندز وارد شده‌است.

در این عملیات‌ها مقداری جنگ‌افزار سبک و سنگین نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده و ده‌ها حلقه‌ماین گوناگون توسط این نیروها کشف و خنثا شده‌است.

از سویی ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی افغانستان در برگۀ تویترش نوشته‌است که در ۴۸ساعت گذشته ۹ تن از نیروهای ارتش ملی در درگیری با مخالفان و انفجار ماین‌های کنار جاده جان باخته‌اند.

وزارت امور داخله در حالی از تلفات سنگین طالبان در کشور خبر می‌دهد که این گروه هفتۀ گذشته عملیات بهاری‌شان را در افغانستان اعلام کرده و گفتند بامداد دیروز آن را آغاز خواهند کرد.

با این حال، مقام‌های امنیتی می‌گویند که نیروهای امنیتی قادر اند تا به هرگونه حمله‌های مخالفان مسلح پاسخ داده آنان را زیر هرنامی سرکوب کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'