سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

وارد کردن ۲۷ هزار خودرو با پول‌های کثیف توسط کمیته امداد

وزیر کشور جمهوری اسلامی گفت کمیته امداد با پول‌های کثیف ۲۷ هزار خودرو وارد ایران کرده است.

صدقاتکیهان نوین: بنا به گفته ی عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ایران، بیش از ۱۰۰ نفر در کمیته امداد با پول‌های کثیف، ۲۷ هزار خودروی لوکس مانند پورشه و لگزوز وارد کشور کرده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های ایران، رحمانی فضلی که امروز یکشنبه ششم اردیبهشت برای توضیح در خصوص مساله پول‌های کثیف در مجلس سخن می‌گفت این فساد در کمیته امداد را یکی از موارد «پول‌های کثیف» نام برد که در آن از «حقوق مستضعفین» سوءاستفاده شده است.

این نهاد حکومتی از جمله نهاد‌ها و سازمان‌هایی است که به صورت مستقیم زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود و به همین دلیل تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از کمیته امداد هیچ‌گاه عملی نشده است.

کمیته امداد با نصب هفت میلیون صندوق در سراسر کشور ،منبع درآمدش را از راه کمک‌های مردم و صندوق های صدقات در خیابان‌ها و مراکز مختلف تامین می کند، علاوه بر این اعتبار دولتی که هر سال در بودجه سالانه مشخص می‌شود از دیگر منابع درآمدی این ارگان است. همچنین منبع درآمد دیگر کمتیه امداد، فعالیت‌های اقتصادی این نهاد است.

درآمد کمیته امداد تنها از صندوق‌های صدقات سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر کشور ایران در بخش دیگری از سخنانش خبر داد که سالانه سه میلیارد دلار معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان از طریق فروش مواد مخدر وارد سیستم اقتصادی در ایران می‌شود.

به گفته رحمانی فضلی، افرادی که در حوزه مواد مخدر در ایران فعالیت می‌کنند به نهادهای کشور و لشکری «حق حساب می‌دهند.» او نام این نهادها را فاش نکرده است.

وزیر کشور با طرح این پرسش که «آیا به روند هزینه‌های انتخابات در کشور نظارت و کنترلی وجود دارد؟»، خواهان جلوگیری از ورود پول‌های کثیف به قدرت و سیاست شد.

رحمانی فضلی پیشنهاد داد که طرحی در مجلس تصویب شود که بر اساس آن بتوان منشا و منبع تمام هزینه‌های انتخابات را مشخص کرد.

ورود «پول‌های کثیف» به سیاست و انتخابات در ایران، مسئله تازه‌ای نیست. ۱۰ سال پیش و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ که به پیروزی احمدی‌نژاد منتهی شد، مهدی کروبی گفت: «ما شکست خوردیم چون پول اسکله نامریی نداشتیم، پول قاچاق نداشتیم، در بازرگانی شکر نبودیم.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'