سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن پنج گروگان یک نهاد در ارزگان افغانستان

کشته شدن پنج گروگان یک نهاد در ارزگان افغانستان

مقام‌های محلی ارزگان از پیداشدن جسد کشته‌شدۀ پنج کارمند یک نهاد مددرسان در این ولایت خبر می‌دهند.

1molki-300x106کیهان نوین: امان‌الله تیموری، سرپرست ولایت ارزگان می‌گوید این پنج تن که چهارنفرشان از ارزگان و یکی آنان از ولایت ننگرهار بود، کارکنان یک نهاد مددرسان بودند و در بخش کودکان کار می‌کرده‌اند.

به گفتۀ وی، این افراد یک‌ماه‌پیش در این ولایت ربوده شده بودند و روز گذشته در شهر ترینکوت، مرکز ارزگان پیدا شده‌اند.

سرپرست ولایت ارزگان می‌گوید گروگان‌گیران ازخانه‌واده‌های این کارمندان خواستار رهایی شماری از مخالفان مسلح از نزد دولت شده بودند.

هم‌چنان نهاد مددرسان برای کودکان اعلام کرده‌است که کارش را متوقف ساخته و به خاطر حفظ جان کارکنانش دیگر در ولایت ارزگان به فعالیت ادامه نخواهد داد.

مسؤولیات این رویداد را تا کنون هیچ فرد ولا گروهی به دوش نگرفته‌است.

در این اواخر گروگان‌گیری‌هایی از ولایت ارزگان گزارش شده و پیش از این نیز ۲۰ نفر از باشنده‌گان ولایت دایکندی توسط مخالفان در این ولایت گروگان گرفته شده بودند اما دوباره آزاد گردیدند.

از سویی، گروگان‌گیری در چندماه اخیر به یک حرکت تازه در افغانستان تبدیل شده و ۳۱تن از مسافرانی‌که در ولایت زابل نزدیک به دوماه پیش ربوده شده بودند، تا کنون از سرنوشت‌شان خبری نیست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'