سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مسکو آماده همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریسم

مسکو آماده همکاری با افغانستان در مبارزه با تروریسم

وزیر امور خارجه روسیه گفته است که مسکو آماده همکاری با افغانستان در خصوص عادی سازی اوضاع در کشور و مبارزه با تروریسم است.
hämtaکیهان نوین: به گزارش خبرگزاری به نقل از Sputnik سرگئی لاوروف؛ وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در دیدار با حنیف اتمر معاون امنیت ملی رئیس جمهور کشورمان گفته است که مسکو آماده همکاری با افغانستان به منظور عادی سازی روابط در این کشور و همکاری با سایر شرکای بین المللی برای مقابله با تروریسم و افراطی گری است.

وی افزود : مسکو آماده ارائه هر گونه کمک به افغانستان به هدف برقراری ثبات در کشور می باشد .

وزیر امور خارجه روسیه علاوه کرد ما آماده ایم تا از نزدیک با دولت افغانستان و سایر شرکای خارجی به منظور مقابله با خطرات تروریست ها و تهدید های مربوط به مواد مخدر همکاری کنیم .

افغانستان برای اولین بار به عنوان ناظر در نشست وزرای شورای امنیت سازمان همکاری های شانگهای که روز گذشته در مسکو برگزار شده بود شرکت کرد .

کشور های روسیه ، چین و چهار جمهوری شوروی سابق در آسیای مرکزی عضو سازمان همکاری های شانگهای هستند و موضوع اصلی این نشست درباره وضعیت افغانستان بود .

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'