سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

غرق شدن چند مسیحی به دست پناهجویان مسلمان

چند پناهجوی مسلمان در اقدامی غیرانسانی با انگیزه نفرت مذهبی 12 پناهجوی مسیحی را در آب غرق کردند.

1کیهان نوین: پلیس ایتالیا می‌گوید، ۱۵ پناهجوی مسلمان را به جرم این که در سواحل سیسیل ۱۲ پناهجوی مسیحی را در قایقی در مسیر اروپا در آب غرق کرده‌اند دستگیر کرده است.

رسانه‌ها‌ی ایتالیا گزارش داده‌اند که وزیر دادگستری این کشور این خبر را در شامگاه پنج‌شنبه (۱۶ آوریل/ ۲۷ فروردین) تأیید کرده است.

خبرگزاری آلمان همچنین می‌نویسد، این رویداد در آب‌های بین‌المللی اتفاق افتاده، با این حال مظنونان در بندر پالرمو در جزیره سیسیل دستگیر شده‌اند.

این گزارش می‌گوید، انگیزه پناهجویان مسلمان برای این اقدام “نفرت مذهبی” بوده و کسانی که دست به این کار زده‌اند از کشورهای مالی‌، سنگال، گینه و سواحل عاج‌اند. یکی از آنها نیز زیر سن قانونی است.

شاهدان عینی نیز گزارش داده‌اند که مسلمانان ۱۲ پناهجوی مسیحی را در قایق پناهجویان در مسیر رسیدن به اروپا بعد از بالا گرفتن مشاجره به داخل آب پرتاب کرده‌اند. گفته می‌شود که قربانیان از کشورهای غنا و نیجریه بوده‌اند.

ده‌ها پناهجوی دیگر از این قایق نجات پیدا کرده‌اند. آنها بعد از نجات عاملان را شناسایی کرده و گفته‌اند، توانستند با به‌هم پیوستن و تشکیل زنجیر انسانی از خود دفاع کرده و در قایق بمانند.
ایتالیا سال‌هاست که با سیل فرار انسان‌هایی روبروست که مأیوس و ناامید مسیر مرگبار دریای مدیترانه به اروپا را برای پناه جستن انتخاب می‌کنند. بسیاری از این سفرها به سانحه منجر می‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'