سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رفع توقیف هفته نامه “۹دی” از سوی دادگاه ویژه روحانیت

رفع توقیف هفته نامه “۹دی” از سوی دادگاه ویژه روحانیت

هیأت نظارت بر مطبوعات با دستور دادگاه ویژه روحانیت هفته نامه ۹دی را رفع توقیف کرد و این هفته نامه از شنبه پنجم اردیبهشت ماه  مجددا به کیوسک‌های مطبوعاتی باز خواهد گشت.

resized_525987_358کیهان نوین: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در رابطه با رفع توقیف نشریه ۹دی اظهار کرد: امروز دادگاه ویژه روحانیت رفع توقیف هفته نامه ۹دی را رسما به هیأت نظارت بر مطبوعات ابلاغ کرد و بر همین اساس شنبه پنجم اردیبهشت ماه این رسانه مجددا به کیوسک‌های مطبوعاتی باز خواهد گشت.

وی ادامه داد: این سومین‌بار بود که ۹ دی با رأی دولتی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شده بود و البته این سومین بار هم است که با حکم دادگاه این هفته نامه تبرئه و رفع توقیف می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اولین‌بار در دولت دهم وزارت ارشاد به دلیل انتشار تصویر نقاشی خاتمی و  به بهانه توهین به لباس روحانیت روزنامه ۹دی را توقیف کرد.‌‌ همان روز البته طی یادداشتی اعلام کردم که دلیل اصلی توقیف این هفته‌نامه، تیتر‌ها و یادداشت‌های مستدل و منطقی آن در باره جریان ساکتین فتنه و حلقه انحرافی در دولت دهم بود که بعد‌ها مستندات فشا‌رهای حلقه انحرافی به وزارت ارشاد در این خصوص برایمان روشن شد.

وی ادامه داد: بار دوم اسفند ماه سال قبل بود که وزارت ارشاد دولت آقای روحانی علی‌رغم شعارهایی که در خصوص آزادی رسانه‌ها سر می‌داد، به دلیل تیترهایی که این هفته‌نامه در خصوص اخراج دانشمندان هسته‌ای، توافقنامه ژنو و موج جابجایی‌ها و عزل و نصب‌های دولتی، نشریه ۹دی توقیف شد.

رسایی تصریح کرد: البته بعد‌ها برای ما مشخص شد که مهم‌ترین انگیزه برای خاموش کردن ۹دی، یادداشت‌های روشنگرانه و تیترهای آن علیه توافقنامه ژنو، خصوصا تی‌تر «توافقنامه ژنو، جام زهر» بود.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'