سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
جوادی آملی: باید مکه و مدینه را از دست آل‌سعود نجات داد

جوادی آملی: باید مکه و مدینه را از دست آل‌سعود نجات داد

«جوادی آملی»، از مراجع تقلید شیعه در قم می‌گوید نجات مکه و مدینه از دست آل سعود، جهاد اکبر است.

javadi-Amoli-saham-news-600x333کیهان نوین: روز چهارشنبه بیست و ششم فروردین ماه گزارش داده است، این مرجع تقلید شیعیان در درس تفسیر قرآن خود اظهار داشت: «وضعیت آل سعود نشانه به غارت رفتن عقل و دین است، این‌ها کسانی هستند که اجدادشان، کعبه را بتکده و شراب‌خانه کردند.»

«عبداله جوادی آملی»، در سخنانی با اشاره به وقایع اخیر عربستان گفته است: «آن سالی که حادثه تلخ زائران ایرانی در حرمین شریفین اتفاق افتاد، عده‌ای مقالاتی نوشتند که مکه و مدینه باید در اختیار چه کسی باشد؟ و چه کسی باید متولی آن باشد.»

وی ادامه داده است: «متولی سرزمین وحی باید مردان با تقوا باشند، نه آل سعود. اینها کسانی هستند که اجداد آنان کعبه را بتخانه و آنجا را شرابخانه کرده بودند و کلیدداری کعبه را در مجلس قمار با چند مشک شراب باختند و تولیت آن را با چند مشک شراب معامله کردند.»

این مرجع تقلید شیعیان، با بیان اینکه نجات مکه و مدینه از دست آل سعود وظیفه آحاد مردم است، بیان کرد: به فکر دولت‌ها نباید بود؛ خود ملل اسلامی اگر به این فکر باشند که حرمین را از شر آل سعود نجات دهند، این جهاد اکبر است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'