سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تاکید وزیر داخله افغانستان بر استفاده از امکانات پیشرفته استخباراتی در مبارزه با تروریست ها

تاکید وزیر داخله افغانستان بر استفاده از امکانات پیشرفته استخباراتی در مبارزه با تروریست ها

وزیر امور داخله گفت که جنگ جاری در کشور ایجاب می کند تا نیروهای امنیتی اطلاعات دریافتی خود را با استفاده از امکانات و وسایل پیشرفته به گونه درست و دقیق تجزیه و تحلیل نموده و در جهت نابودی تروریستان از آن بهره برداری درست نمایند.

hämta (1)کیهان نوین: نور الحق علومی در جریان دیدار  از اداره انتک در ریاست عمومی استخبارات وزارت امور داخله  تصریح کرد که اداره انتک در هدف قرار دادن افراد و شبکه های تروریستی، به لحاظ امکانات و تجهیزات از ظرفیت و توانمندی بالایی برخوردار شده که جای پیشرفت و توسعه ی آن وجود دارد. وزیر امور داخله با اشاره به افزایش  توانمندی نیروهای پولیس ملی در امر مبارزه با تروریزم خاطر نشان کرد:  این نیروها آماده اند تا تحت هر شرایطی با انگیزه و روحیه عالی در برابر دشمنان صلح و ثبات کشور مقابله نمایند.

نورالحق علومی با اشاره به اولویت کاری وزارت داخله به مسوولان ریاست عمومی استخبارات هدایت داد: از امکانات و وسایل موجود در اداره انتک، در امر مبارزه با فساد در صفوف پولیس، جلوگیری از رخنه عوامل نفوذی دشمن در صفوف این نیروها، تقویت بخش های استخباراتی و مقابله با هرچالش و تهدید دیگر نیز استفاده اعظمی نمایند.

هماهنگی با سایر نهاد های امنیتی و استخباراتی کشور در هدف گیری دقیق و سنجیده تروریستان، از موارد دیگری بود که وزیر امور داخله هنگام دیدار از اداره انتک بر آن تاکید نموده، گفت که افزایش فعالیت های این اداره باعث محدود شدن زمینه فعالیت های دشمن گردیده است.

وزیر امور داخله خاطر نشان کرد: مسوولیت نیروهای استخباراتی وزارت امور داخله سنگین است و مردم با اعتمادی که نسبت به این نیروها دارند از آنان توقع می برند تا این نیروها با عمل به وظایف و مسئولیت خود، شبکه های تروریستی را پیش از رسیدن به اهدافشان با استفاده از اطلاعات دقیق و به کارگری امکانات پیشرفته استخباراتی متلاشی کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'