سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بسته شدن مغازه های کابل در اعتراض به افزایش مالیات

بسته شدن مغازه های کابل در اعتراض به افزایش مالیات

صدها تن از دوکانداران و کسبه کاران شهر کابل در اعتراض به آنچه افزایش مالیات خوانده شده، اعتصاب کاری کرده‌اند.

hämta (1)کیهان نوین: در اطلاعیه‌ شورای مرکزی اتحادیه ملی پیشه‌وران افغانستان که یک کاپی آن در دسترس خبرگزای بخدی قرار گرفته آمده است: “به دفاع از حقوق منافع پیشه‌وران در رابطه با بلند بردن سرسام آور مالیه، قیمت جواز صنفی و مشکلات صنف خبازان (از بین رفتن فاصله) روز دوشنبه تمامی دوکان‌های شهر بسته می‌گردد”.

صدها تن از کسبه کاران همزمان با اعتصاب کاری، دست به تظاهرات نیز زده‌اند.

شورای مرکزی اتحادیه ملی پیشه‌وران افغانستان هشدار داده است تا زمانی که به خواست‌های این شورا رسیدگی نشود، اعتراض اعضای این شورا و کسبه کاران ادامه خواهد یافت.

کسبه کاران کابل خواستار کاهش مالیاتی که بر آنان وضع شده هستند.
آنان می‌گویند که با توجه به وضعیت بد اقتصادی در افغانستان، توان پرداخت مالیات وضع شده را ندارند و خواستار توجه جدی مقامات برای بازنگری در طرح افزایش مالیه شده‌اند.

گفته شده که با آغاز این اعتصاب، بیشتر دوکان‌های خوراکه فروشی، رستورانت‌ها، مراکز تجاری و نانوایی‌ها در کابل بسته شده است.
شماری از شهروندان کابل می‌گویند که در پی بسته بودن دوکان‌ و نانوایی‌ها، با مشکلات جدی روبرو شده‌اند.

آنان می‌گویند که در صورت ادامه این روند، زندگی شهروندان کابل مختل خواهد شد.

وزارت مالیه اما تا کنون در مورد افزایش مالیات که منجر به اعتصاب کاری کسبه کاران کابل و بسته شدن دوکان‌ها شده ابراز نظر نکرده و خبرگزاری بخدی با تماس‌های مکرر با مسوولان این وزارت، موفق به داشتن نظر مسوولان در این باره نشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'