سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازگرداندن مجید توکلی به زندان

بازگرداندن مجید توکلی به زندان

مجید توکلی در حالی که تنها تنها ۱۳ روز به آزادی اش مانده، به زندان برگردانده شد.

مجید توکلیکیهان نوین: مجید توکلی، فعال دانشجویی در ایران که هفته گذشته از زندان به مرخصی آمده بود، عصر روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت به زندان رجایی‌شهر بازگردانده شد.

بنا به گزارش سایت کلمه، وی در حالی دوباره به زندان فراخوانده شده که تنها ۱۳ روز از حبس او باقی مانده است. پیش از این گمان برده می‌شد که مرخصی او تا زمان آزادی‌اش تمدید خواهد شد.

بر پایه این گزارش، روز گذشته در تماس تلفنی از زندان از توکلی خواسته شده که به زندان برگردد. مجید توکلی نیز از شیراز به تهران آمده و عصر روز گذشته به زندان رجایی‌شهر کرج بازگشت.

مجید توکلی از چهره‌های شاخص جنبش دانشجویی که از ۱۶ آذرماه ۱۳۸۸ در زندان به سر می‌برد، ۳۱ فروردین به مرخصی آمد.

مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی‌سازی وعضو پیشین شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در ۱۶ آذر ۸۸ پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالی که قصد خروج از در دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی برای سومین بار بازداشت شد.

پس از دستگیری و انتشار عکسی با حجاب اسلامی از او در خبرگزاری‌های نزدیک به حکومت جمهوری اسلامی‌ ایران،‌ کمپینی گسترده در حمایت از این چهره شناخته شده جنبش دانشجویی به راه افتاد. در این کمپین معترضان عکس‌های خود را در پوشش اسلامی منتشر کردند.

پس از این رویدادها، مجید توکلی در دی‌ماه همان سال، به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به ریاست جمهوری» در شعبه ١۵دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد.

حکم هشت سال زندان توکلی پس از چندی به پنج سال کاهش یافت. مجید توکلی چهار سال بدون حتی یک روز مرخصی در زندان بود و برای اولین بار در ۲۹ مهرماه ۱۳۹۲ به مرخصی آمد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'