سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ارسال سلاح از سوی جمهوری اسلامی  به یمن به شکل در پوش دارو

ارسال سلاح از سوی جمهوری اسلامی به یمن به شکل در پوش دارو

درپی افشای ارسال دو محموله ۵۰ و ۲۱تنی سلاح از سوی دیکتاتوری ولایت‌فقیه به یمن که در پوش هلال‌احمر و با بسته‌بندی‌های دارویی در نیمه اسفند ۱۳۹۳ و همچنین در تاریخ ۱۱فروردین ۱۳۹۴ انجام‌گرفته است،

578535کیهان نوین: سخنگوی وزارت خارجه رژیم سراسیمه وارد صحنه شد و ضمن تکذیب این خبر گفت: این محموله‌ها صرفاً، در چهارچوب توافق‌های مربوط به فعالیت هوایی مدنی! و تجاری! بین جمهوری اسلامی ایران و یمن، صورت گرفته است.

وی در ادامه با دستپاچگی برای برهم نخوردن روند مذاکرات اتمی افزود: تاکنون چند پرواز مدنی! حاوی کمک‌های دارویی و بهداشتی به صنعا انجام‌شده و محموله‌های این پروازها به هلال‌احمر یمن تحویل گردیده است».

در رابطه با ارسال سلاح از سوی رژیم ایران به یمن، ریاض یاسین وزیر امور خارجه این کشور در سخنانی با اشاره به نقش مخرب و مستقیم رژیم ایران در کمک به گروه‌های بنیادگرای حوثی تأکید کرد که عملیات توفان قاطع علیه مواضع حوثی‌ها و متحدانشان در یمن، موفق شد تا رسیدن اسلحه به حوثی‌ها توسط هواپیماهای ایرانی قطع کند.

ارسال سلاح در پوش خدمات مختلف به کشورهای همسایه و ازجمله به یمن، بخشی از سیاست‌های اشغالگرانه رژیم جنایتکار ایران را تشکیل می‌دهد. برای نمونه صبا، خبرگزاری رسمی یمن در تاریخ ۱۴بهمن ۱۳۹۳گزارش کرد که یک کشتی حامل سلاح متعلق به ایران در آب‌های یمن توقیف‌شده است. این کشتی حامل موشک‌های زمین به هوا، مواد انفجاری و عینک‌های شب برای شورشیان شمال یمن (حوثی‌ها) بوده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'