سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ادعای علی اکبر صالحی در قبول طرح لغو يک جای تحريم‌ها از سوی 5+1

علی اکبر صالحی، رييس سازمان انرژی اتمی ایران، مدعی شد در مذاکرات اخیر در وین، اعضای گروه ۱+۵ پذيرفتند به هنگام توافق نهايی بر سر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی کليه تحريم‌ها لغو شود.

images (1)کیهان نوین: علی اکبر صالحی که شنبه پنجم ارديبهشت در شبکه اول تلويزيون دولتی جمهوری اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: « در روزهای اخير در وين بخشی از مسائل ابهام زدايی شد و طرف‌های مقابل لغو يک‌جای تحريم‌ها را پذيرفتند.»

مذاکرات سه روز جمهوری اسلامی و گروه ۱+۵ از چهارشنبه تا جمعه در وين پايتخت اتريش برگزار شد و به گفته مقام‌های مذاکره کننده ايران، محور اين دور از مذاکرات، مساله چگونگی لغو تحريم‌ها عليه جمهوری اسلامی بود.

تا پیش از این مقام‌های آمريکا بر رفع تحريم‌ها به صورت مرحله‌ای تاکيد می‌کردند در مقابل مقام‌های جمهوری اسلامی از جمله سیدعلی خامنه‌ای و حسن روحانی بر لغو کليه تحريم ها به هنگام توافق تاکيد داشتند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'