سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن ١٦ شهروند بلوچ توسط نظامیان حکومتی در سالی که گذشت

کشته شدن ١٦ شهروند بلوچ توسط نظامیان حکومتی در سالی که گذشت

١٦ شهروند بلوچ، در سالی که گذشت بر اثر شلیک مستقیم گلوله نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی جان خود را از دست دادند.

9099کیهان نوین: در سال گذشته جمعاً شانزده شهروند بلوج بر اثر تیراندازی خودسرانه و عجولانه نیروهای مسلح ایران جان خود را از دست داده‌اند.

فعالان بلوچ با انتشار این آمارهای همزمان نیز اعلام کردند که هدف قراردادن شهروندان بلوچ علی‌رغم ابراز نگرانی مکرر امامان جمعه و پیگیری‌های صورت گرفته توسط نهاد‌های مردمی بلوچستان ادامه داشته است.

آنچنان که در گزارش قیدگردیده، نظامیان سپاه پاسداران به ویژه گردان “مرصاد” بیشترین سهم را در کشتن و زخمی نمودن مردم مدنی بلوچ برعهده داشته‌اند.

در میان ٢٢ کشته و زخمی بلوچستان، زنان و جوانان دیده می‌شود که بعضا در جاده‌های مواصلاتی و اماکن عمومی شهرها هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

در یکی از موارد به دلیل نبود گواهینامه، راننده‌ی خودرو توسط نیروهای انتظامی مورد تیراندازی از فاصله بسیار کم قرار گرفته و در دم کشته می‌شود.

کمپین فعالین بلوچ اعلام کرد: گزارشات صرفا موراد به ثبت رسیده و موثق می‌باشد و آمارهای واقعی به مراتب بیشتر از این تعداد است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'