سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

کشته شدن سه مامور نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان

سه مأمور نیروی انتظامی در اطراف شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان کشته شدند.

download (1)کیهان نوین: علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت که صبح امروز، پنج‌شبه ۲۸ اسفند ماه، بر اثر انفجار تله انفجاری در نزدیکی پلی در منطقه پیردان شهرستان سرباز، سه نفر از مأموران نیروی انتظامی کشته شده‌اند.

او گفته است: «تله انفجاری در مسیر تردد مأموران نیروی انتظامی قرار داشت و یک نفر از مأموران نیز زخمی شده است.»

علی‌اصغر میرشکاری بدون اشاره به جزئیات این رویداد، خواهان رسانه‌ای نشدن خبرهای مربوط به آن شد.

در سال‌های اخیر مناطق جنوب شرقی ایران در مرز پاکستان، شاهد رویدادهای خشونت‌باری بوده و مسئولیت برخی از ترورها، انفجار‌ها و عملیات نظامی را گروه‌هایی چون جندالله و جیش‌العدل به عهده گرفته‌اند. این دو گروه خود را مدافع حقوق ملی و مذهبی قوم بلوچ و اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان معرفی می‌کنند. جندالله پس از اعدام رهبرش عبدالمالک ریگی به دست جمهوری اسلامی، در ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ جایش را به گروه جیش‌العدل داده است.

میرشکاری همچنین اعلام کرد که شب گذشته (چهارشنبه، ۲۷ اسفند) عملیاتی در سیستان و بلوچستان انجام شده که طی آن یک نفر از کسانی که او آن‌ها را وابسته به «گروهک‌های تروریستی» نامید، کشته شده و چهار نفر دیگر هم دستگیر شده‌اند. او در این‌باره نیز توضیح بیشتری نداده است.

علی‌اصغر میرشکاری بهمن‌ماه سال جاری گفته بود که امسال در مقایسه با سال گذشته در سیستان و بلوچستان قتل‌های مسلحانه سه درصد و کشته شدن مأموران انتظامی ۴۵ درصد کاهش داشته است.

به‌گفته او شاخص‌های امنیتی در سیستان و بلوچستان در مقایسه با سال گذشته، در مجموع ۴۶ درصد افزایش یافته و در حال حاضر این استان از نظر امنیتی در رده هفدهم در بین استان‌های کشور قرار دارد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان ‌و بلوچستان بیکاری را یکی از علل اصلی بروز ناامنی در این استان دانسته و گفته بود که نرخ رشد بیکاری در سیستان ‌و بلوچستان ۴۰ درصد است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'