سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکوم کردن سرکوب وحشیانه هم میهنان اهوازی از سوی زندانیان سیاسی رجایی شهر

محکوم کردن سرکوب وحشیانه هم میهنان اهوازی از سوی زندانیان سیاسی رجایی شهر

تنی چند از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج با انتشار نامه‌ای سرکوب وحشیانه هم میهنان اهوازی را توسط حکومت جمهوری اسلامی به شدت محکوم کردند.

heshmatکیهان نوین: متن کامل نامه به شرح زیر است.

با وجود اینکه خوزستان ثروتمندترین استان کشور است، اما به نسبت از فقیرترین نیز محسوب می‌شود. برای اینکه حکومت عادت کرده است ثروت همه کشور را بمکد اما به صاحبان اصلیش عایدی نرسد.

برپایه همین ستم تاریخی است که یکی از شهروندان خرمشهری که از سوی یک نهاد حکومتی مورد ستم قرار گرفت، دست به خودسوزی زد و به دنبال این حادثه بسیار تلخ، مردم اهواز به پشتیبانی از خواسته‌های به حق آن دکه‌دار خرمشهری و محکوم کردن برخوردکنندگان با آن، دست به اعتراض زدند اما این اعتراضات مسالمت‌آمیز نیز به شدت، سرکوب شد و صدها تن زخمی، بازداشت و عده‌ای از هم میهنانمان کشته شدند.

ضمن اینکه این اقدام غیرانسانی و وحشیانه حکومت را به شدت محکوم می‌کنیم از همه حامیان حقوق بشر به ویژه هم‌میهنان آزاده و آگاه دعوت می‌کنیم از خواسته‌های به حق آنان پشتیبانی کنند و اجازه ندهند، حکومت سیاست “تفرقه بینداز و حکومت کن” را تداوم بخشد و هر قوم طبقه را جدا از دیگری نگه دارد و هر روز با ترفندی یکی از آنها را سرکوب کند.

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر 27 اسفند 1393

خالد حردانی
شاهرخ زمانی
حشمت‌الله طبرزدی

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'