سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
لغو ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد خواسته جمعی از هنرمندان

لغو ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد خواسته جمعی از هنرمندان

شماری از هنرمندان در نامه‌ای به علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی خواهان لغو ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد، مرکز این استان شدند.

P1D97A96Fکیهان نوین: هنرمندان و نویسندگانی که این نامه را امضا کرده‌اند، گفته‌اند که برگزار نشدن کنسرت موسیقی در مشهد باعث «دوری و بیگانگی نسل جوان با ارزش‌های هنری وفرهنگ بومی» شده است.

سال‌هاست که بر اساس یک قانون نانوشته و به بهانه اینکه مشهد شهری مذهبی و محل آرامگاه امام هشتم شیعیان است، برگزاری کنسرت موسیقی در آن ممنوع شده است.

هنرمندان می‌گویند در سال‌های نه چندان دور شهر مشهد هر هفته شاهد برگزاری اجراهای زنده موسیقی در سالن‌های مختلف بوده و ممنوعیت کنونی برگزاری کنسرت بر اساس «اعمال نظرهای شخصی و سوء مدیریت مسئولین فرهنگی گذشته» رخ داده است.

چند روز پیش نیز روزنامه خراسان به نقل از مجید اشراق، دادستان عمومی و انقلاب چناران خبر داده است که «موضوع برگزاری این قبیل برنامه‌ها فعلا در این استان [خراسان رضوی] به طور کل منتفی است و ما دستوراتی را دریافت کرده‌ایم که بر اساس آن تصمیم گرفته‌ایم.»

با این حال ناصر نبی‌زاده، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، با رد ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در این استان گفته به طور رسمی دستوری در این خصوص ابلاغ نشده است.

امضاکنندگان این نامه، «گسترش خشونت، پرخاشگری و افسردگی» در مشهد را «پدیده‌ای نگران‌کننده» دانسته‌اند و یکی از راه‌های درمان آن را «موسیقی» برشمرده‌اند که به گفته این هنرمندان «نقشی انکارناپذیر در آرامش، شادی، نشاط و تلطیف فضای روانی جامعه دارد.»

این هنرمندان از استاندار خراسان رضوی خواسته‌اند تا با لغو این ممنوعیت، به «سکوت هنر موسیقی» در مشهد پایان دهد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'