سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دیدار هیات مجلس جمهوری اسلامی با رئیس مجلس اعیان انگلیس

دیدار هیات مجلس جمهوری اسلامی با رئیس مجلس اعیان انگلیس

رئیس مجلس اعیان انگلیس گفت: عزم جدی داریم روابط خود را با ایران به عنوان مهمترین کشور خاورمیانه گسترش دهیم.

119540632_381058cکیهان نوین: خانم بارونس دسوزا در دیدار هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی که در محل مجلس اعیان این کشور برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور هیئت پارلمانی ایران در لندن افزود: ایران کشوری بزرگ با فرهنگ و تمدن غنی است و من به فرهنگ و زبان فارسی بسیار علاقه مند هستم.

وی با ابراز امیدواری به اینکه با حضور هیئت پارلمانیجمهوری اسلامی در انگلیس فصل جدیدی از مناسبات دو کشور آغاز شود، افزود: جدا ازمناسبات میان دولتها ، پارلمانهای دو کشورباید در توسعه مناسبات دو جانبه نقش موثرتری ایفا کنند.

رئیس مجلس اعیان انگلیس گفت: من مطمئن هستم دولت نیز قصد دارد روابط خود را با تهران گسترش دهد.

بارونس دسوزا تبادل هیئت های پارلمانی را برای درک متقابل سودمند دانست و توسعه روابط علمی، آموزشی و فرهنگی میان دو کشور را زمینه های خوبی برای توسعه روابط دو جانبه توصیف کرد .

وی افزود: مجلس انگلیس برای عادی سازی و توسعه روابط از هیچ کاری فروگذاری نخواهد کرد .

رئیس مجلس اعیان انگلیس با بیان اینکه ما باید حلقه های دوستی میان دو کشور را مستحکم کنیم اظهارداشت: مجالس دو کشور در این باره می توانند نقش موثری ایفا و راه دست یابی به اهداف تعیین شده را هموارکنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانیجمهوری اسلامی و انگلیس نیز در این نشست با اشاره به دیدارهایش با مقامات انگلیس نتایج آنها را مثبت و سازنده توصیف کرد.

عباسعلی منصوری آرانی با اشاره به تاریخ روابط دو کشور گفت: نباید در اختلافات گذشته بمانیم و ما می خواهیم با حفظ منافع ملی تلاش کنیم سوء تفاهمات موجود برطرف شود .

وی با اشاره به فرهنگ و تمدن غنی ایران افزود: باید با بهره گیری از وجوه مشترک اختلافات را حل و زمینه همکاریها را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همکاریهای دو کشور می تواند در حل مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی نیز سودمند باشد.

منصوری گفت: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه ذخایربزرگ معدنی و منابع غنی زیر زمینی دارد، جوانان تحصیل کرده و نیروی انسانی مستعد و ارزشمندی دارد که سرمایه اصلی آن است.

وی افزود: پتانسیل های کشور در این زمینه سبب شده است دانشگاههای معتبر دنیا از ظرفیت های آنان بهره مند شوند و با تبادل هیئت هایی در زمینه های علمی، آموزشی و پزشکی می توان فصل جدیدی از مناسبات و همکاری میان دو کشور را آغاز کرد.

هیئت پارلمانی ایران چهارشنبه شب همچنین با دکتر شمالی نماینده مقام معظم رهبری و رئیس مرکز اسلامی انگلیس در لندن دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه از جمله وضعیت مسلمانان در انگلیس گفتگو کرد.

گروه دوستی پارلمانی پنج نفری ایران و انگلیس بنا به دعوت همتایان انگلیسی خود یک شنبه وارد لندن شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'