سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تجمع اعتراضی ده‌ها کارگر کارخانه قند کامیاب خمینی‌شهر

تجمع اعتراضی ده‌ها کارگر کارخانه قند کامیاب خمینی‌شهر

۱۰۰ تن از کارگران کارخانه قند کامیاب خمینی‌شهر اصفهان در اعتراض به «تعویق حقوق و نامشخص بودن وضعیت شغلی‌شان» صبح امروز پنج شنبه 21 اسفند مقابل این کارخانه تجمع کردند.

imagesکیهان نوین: تجمع‌کنندگان کارگرانی هستند که سه ماه حقوق نگرفته‌اند و بدون دریافت حق عیدی در آستانه بیکاری کامل قرار دارند.

کارگران می‌گویند شرکت سرمایه‌گذاری «مصباح» که پیش از این به عنوان شرکت بهره‌بردار کارخانه قند کامیاب با مالک کارخانه قرار داد داشت، باید مطالبات معوقه کارگران را بپردازد.

کارخانه قند کامیاب، بزرگ‌ترین کارخانه بخش خصوصی شهرستان خمینی‌شهر است که از سال‌ها پیش به علت مشکلات داخلی و نوع مدیریت، با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو شده است و کارگران نیز چندین بار با حضور مقابل فرمانداری، خواستار حل مشکل خود شده بودند.

سال گذشته نیز این کارخانه برای مدتی تعطیل شده بود.

بر اساس گفته‌های کارگران، کارخانه قند کامیاب از حدود ۱۰ روز پیش تولید خود را به دلیل «عملیات نوسازی و توسعه خط تولید در این واحد تولیدی» متوقف کرده و با ۳۰ کارگران رسمی [قرارداد دائم] تسویه حساب شده و همچنین با سایر کارگران قرارداد موقت این کارخانه که تعدادشان حدود ۸۰ نفر است به زودی تسویه حساب می‌شود.

کارگران معترض می‌گویند کارفرما به کارگران اخراجی قول داده که در خرداد ۹۴، پس از راه‌اندازی دوباره کارخانه به کار باز گردند امااکنون آنان برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به ادره کار معرفی شده‌اند.

به گفته کارگران، بانک صادرات این واحد تولیدکننده قند را برای وصول مطالبات ۲۳ میلیاردی خود به مزایده گذاشته است.

شرایط وخیم ایجاد شده به دلیل سوء مدیریت‌ها و تحریم‌های غرب برای محدود کردن برنامه فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین دلایل بحران اقتصادی در ایران به شمار می‌رود که فشار مستقیم آن به واحدهای تولیدی و صنعتی و به دنبال آن، کارگران این واحد‌ها وارد می‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'