سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

برگزاری دور بعدی مذاکرات جمهوری اسلامی و 1+5 در تاریخ 24 تا 29 اسفندماه

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی که نخواست نامش فاش شود اطلاع داد که قرار است دور جدید مذاکرات میان گروه “1+5” و جمهوری اسلامی در خصوص برنامه هسته ای این کشور در روزهای 15 تا 20 ماه مارس (24 تا 29 اسفندماه) انجام می شود.

imagesکیهان نوین: این منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی اظهار داشت “نشست بعدی مذاکرات هسته ای در روزهای 15 تا 20 ماه مارس برگزار می شود”.

یادآور می شود گروه”1+5″ و ایران در ماه نوامبر سال 2013 میلادی در دور نوبتی مذاکرات خود در ژنو به توافقی تحت عنوان “طرح اقدام مشترک ” (توافقنامه بینابینی) دست یافتند که طبق آن تهران فعالیت ها در چارچوب برنامه هسته ای را در راستای اثبات خصلت صلح آمیز برنامه هسته ای جمهوری اسلامی کاهش داده و دسترسی کارشناسان بین المللی به تاسیسات اتمی برای بازرسی های دقیق تر را تامین می کند و در مقابل تحریم های بین المللی علیه ایران کاهش و تخفیف یافته و از جمله دارایی های توقیف شده ایران به تدریج آزاد می شوند .

ابتدا قرار بود توافق جامع و نهایی در خصوص برنامه هسته ای ایران تا 20 ژوئیه سال 2014 میلادی حاصل شود اما دیرتر مذاکرات در این خصوص تا 30 ژوئن سال 2015 تمدید شده است .

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'