سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افزایش لجام گسیخته دستمزد پزشکان و حقوق زیر خط فقر کارگران

افزایش لجام گسیخته دستمزد پزشکان و حقوق زیر خط فقر کارگران

افزایش لجام گسیخته دستمزد پزشکان وزیر را به فکر دست‌اندازی به سرمایه کارگران انداخته است.

kar_04کیهان نوین: دبیر خانه کارگر تهران معقتد است اگر وزارت بهداشت بتواند روند افزایش لگام گسیخته دستمزد پزشکان را بصورت منطقی مهار کند دیگر برای ارائه خدمات درمانی به عموم مردم – که از اصلی ترین وظایف حاکمیتی‌اش است – نیازمند دست‌اندازی به صندوق بیمه‌ای کارگران (تامین اجتماعی) نخواهد بود.

بنا به گفته ی «اسماعیل حق پرستی»، دبیراجرایی خانه کارگر تهران مشکل کنونی مدیران وزارت بهداشت این است که در حال حاضر بخش قابل توجهی از منابع این وزارتخانه بصورت مستقیم و غیر مستقیم بابت دستمزدهای نجومی کادر پزشکی کشور هزینه می‌شود.

حق‌پرستی با یادآوری اجتماع اعتراضی هفته گذشته گروهی از پرستاران در مقابل ساختمان مجلس، گفت: در این تجمع صنفی پرستاران نسبت به تفاوت غیرمعقولی که میان دستمزد آنها با دستمزد پزشکان وجود دارد معترض بودند و این مطلب نشان می‌دهد که در حال حاضر مشکل وزارت بهداشت کمبود بودجه نیست.

حق پرستی در انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت گفت: جامعه کارگری با اینکه افراد تحصیل کرده بتوانند معادل ارزش واقعی تخصص خود دستمزد بگیرند مشکلی ندارد اما واقعیت این است که دستمزد پزشکان به مانند قیمت مستقلات دچار یک افزایش کاذب مهار نشدنی شده است و وزارت بهداشت به جای رفع نقص عملکردش در این خصوص، با تلاش برای دستیابی به سرمایه صندوق‌های بیمه‌ای فرافکنی می‌کند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'