سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتصاب کارگران فولاد البرز در پی پرداخت نشدن حقوق سه ماهه

اعتصاب کارگران فولاد البرز در پی پرداخت نشدن حقوق سه ماهه

190 نفر از کارگران فولاد البرز، روز چهارشنبه 20 اسفند 93 در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق دست از کار کشیدند.

imagesکیهان نوین: کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق و چهار ماه حق بیمه خود به مدت دو ساعت دست به اعتصاب زدند.

بنابر اظهارات کارگران، با توجه به شرایط پیش آمده، کارگران در بلاتکلیفی به سر می‌برند و مشخص نیست در ‌‌‌نهایت چگونه باید به حقوق قانونی‌شان دست پیدا کنند. گرانی‌های روز افزون کالاهای مصرفی، افزایش اجاره بها، عقب افتادگی اقساط بانکی و… نیز کارگران را تحت فشار قرار داده و علاوه بر مشکلات اقتصادی، دچار بحران‌های روحی و خانوادگی نیز شده‌ایم.

این کارگران همچنین از عدم پرداخت بن کارگری و سایر مزایای پیش‌بینی شده در قانون طی دوسال گذشته (92 و 93) خبر می‌دهند بطوری که هر کارگر بابت حق بن‌های کارگری سال گذشته و سال جاری به طور میانگین یک میلیون و 200 هزار تومان طلب دارد.

کارگران می‌گویند؛ کارخانه فولاد البرز دارای تولید و بازار فروش خوبی است و روزانه بین 200 تا 250 تن میلگرد تولید می‌کند با این حال کارفرمای این کارخانه که در عین مالک چند کارخانه دیگر همچون لوله و نورد صفا است، حقوق کارگران را با تاخیر پرداخت می‌کند.

شایان ذکر است، روز سه شنبه 19 اسفند ماه نیز کارگران این واحد صنعتی به طور کامل تولید را متوقف کرده و دست به اعتصاب زده بودند و کارگران شاغل در آشپزخانه نیز با همراهی سایر کارگران معترض، از پختن غذا خودداری کرده‌اند. در ‌‌نهایت با بی‌توجه‌ای کارفرما به مطالبات معترضین، راس ساعت دو بعد ازظهر همه کارگران محل کار را ترک کردند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'