سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

موحدی کرمانی: اعضای مجلس خبرگان باید ۱۰۰درصد تابع رهبر باشند

امام جمعه تهران گفت افرادی به مجلس خبرگان رهبری راه پيدا کنند که «۱۰۰ درصد تمام وجودشان تابع ولی امر باشد».

موحدی-کرمانی-150x150کیهان نوین:  موحد کرمانی، امام جمعه تهران، امروز، جمعه اول اسفند، گفته است که «مردم از ولی فقيه تبعيت می‌کنند» و افزوده است: «مردم در انتخاب مسوولين بايد دقت کنند».

این عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هشدار داده که «مبادا خدای ناکرده انتخابی بر مبنای يک اشتباه انجام گيرد که فاجعه‌ای عظيم خواهد بود.»

اين سخنان خطیب نماز جمعه تهران که از نمايندگان مجلس خبرگان رهبری نيز است، پس از آن بيان می‌شود که اکبر هاشمی رفسنجانی، ديگر نماينده اين مجلس و ریيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت که امکان «شورايی» شدن رهبری جمهوری اسلامی پس از درگذشت احتمالی رهبر فعلی وجود دارد. وی در این مورد گفت: «اگر خبرگان به وظيفه خودشان درست عمل کنند، در صورت نبودن يک فرد مناسب حتما می‌توانند شورايی کنند. چون قانون شورا شدن هم باز است.»

اين در حالی است که احمد جنتی، دبير شورای نگهبان و ديگر نماينده اين مجلس، نسبت به «شورايی شدن رهبری» هشدار داده و گفته است که «برخی به فکر قبضه کردن مجلس خبرگان رهبری هستند».

ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری نيز به صراحت گفته است که «برنامه‌های هاشمی برای مجلس خبرگان عملی نخواهد شد.»

وبسايت اکبر هاشمی رفسنجانی پيش از اين با تکذيب عدم تمايل او برای رياست مجلس خبرگان رهبری، به نقل از يک مبنع نزديک به وی نوشت که آقای هاشمی رفسنجانی گفته است که اگر بعضی افراد «ناصالح» برای رياست اين نهاد قصد نامزدی داشته باشند، او هم برای اين منصب نامزد خواهد شد.

اکبر هاشمی رفسنجانی پيش از اين در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ رياست اين مجلس را بر عهده داشت اما سپس تحت فشار تعدادی از طرفداران رهبر جمهوری اسلامی، از ادامه رياست بر آن انصراف داد.

انتخابات دوره آينده مجلس خبرگان رهبری قرار است هفتم اسفند سال ۱۳۹۴ برگزار شود.

امام جمعه تهران در ادامه با تاکيد بر اينکه «نبايد گول تبسم دشمن را خورد»، افزوده است: «ما علم، فناوری، سلاح، اعتبار بين‌المللی و ميليون‌ها جوان بااستعداد داريم در حالی که آمريکا مشکلات سياسی اقتصادی و اختلاف شديد دارد.»

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنين گفته است: «کتاب‌هايی که چاپ می‌شود هم همين طور و انسان‌هايی که به عنوان هنرمند تشويق می‌شوند و به جامعه راه می‌يابند هم دقت کنند. مبادا هنرمندانی باسابقه زشت همکاری با نظام شاه و فتنه ۸۸ در جامعه ما چهره‌شان نمايان شود، مردم از اينها متنفر هستند.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'