سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

توافق آمریکا و ترکیه برای آموزش نیروهای انسانی جهت مقابله با داعش

پنتاگون ابراز امیدواری کرده که این برنامه در ماه آینده میلادی در ترکیه آغاز شود و اولین گروه نیروها تا پایان سال جاری بتوانند وارد عملیات شوند.

1کیهان نوین: آمریکا و ترکیه با امضای یک توافقنامه‌ متعهد شده‌اند به نیروهای مخالف دولت سوریه که با تروریستهای داعش در جنگ هستند، آموزش داده و سلاح در اختیارشان قرار دهند.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، ابراز امیدواری کرده که این برنامه در ماه آینده میلادی در ترکیه آغاز شود و اولین گروه نیروها تا پایان سال جاری بتوانند وارد عملیات شوند.

قرار است آموزش این نیروها در شهر قرشهر در مرکز ترکیه انجام گیرد.

این توافقنامه پس از اختلاف نظرهای آشکار میان دو کشور ترکیه و آمریکا بدست آمده است.

آمریکا بر ضرورت مقابله با تهدیدات تروریستهای داعش تاکید دارد، اما ترکیه علاوه بر مقابله با تروریستهای داعش، خواستار آن است تا نیروهای مخالف در سوریه را علیه حکومت بشار اسد تجهیز کند.

در همین حال گفته شده که یک نیروی نظامی 25هزار نفره متشکل از قوای عراقی و پیشمرگه های کرد برای بازپس‌گیری شهر موصل از داعش در حال آماده شدن هستند.

براساس این گزارش همه نیروهای حاضر در عملیات بازپس گیری شهر موصل توسط مستشاران نظامی آمریکا آموزش می بینند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'