سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
لغو کنسرت علیرضا قربانی در مشهد

لغو کنسرت علیرضا قربانی در مشهد

با وجود اینکه که وزیر ارشاد در مورد جلوگیری از اجرای کنسرت‌ها گفته بود تسلیم گروه‌های خودسر نمی‌شود، کنسرت موسیقی علیرضا قربانی و ارکستر اشتیاق نیز به دستور دادستانی مشهد لغو شد.

imagesکیهان نوین: علی رضوی، مدیر ارکستر اشتیاق در این رابطه اظهار داشت «قرار بود آقای قربانی شامگاه چهارشنبه (ششم اسفند) در “گل‌بهار” که شهری در نزدیکی مشهد است، اجرا داشته باشد اما این اجرا به دستور دادستانی لغو شد.»

علی رضوی افزود: «قرار بود این کنسرت طی دو شب یعنی ششم و هفتم اسفند به روی صحنه برود اما ظهر روز گذشته به ما خبر دارند که اجرا لغو شده است.»

به گفته او «در زمانی که قرار بود کنسرت اجرا شود، اعضای گروه در هتلی در مشهد مستقر شدند و نیروهایی هم در نزدیکی محل اجرای کنسرت مستقر شدند تا مردم به محل اجرا نروند و از موضوع لغو باخبر شوند.»

این کنسرت موسیقی در حالی لغو شده که هفته گذشته علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران گفته بود این وزارتخانه در مورد کنسرت‌های موسیقی «تسلیم گروه‌های خودسر نمی‌شود.»

جنتی پیشتر هم گفته بود این وزارتخانه «با قدرت پای مجوزهای خود ایستاده» اما آن‌چه که در عمل اتفاق می‌افتد نشان می‌دهد که وزارت ارشاد خیلی هم نمی‌تواند محکم پای مجوزهای خود بایستد.

لغو کنسرت‌های موسیقی در دو سال اخیر افزایش یافته است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که در یک سال گذشته ۲۰ کنسرت موسیقی در ایران لغو شده است.

کنسرت‌های موسیقی لیان در بوشهر و شیراز، سیروان خسروی در بوشهر، عماد طالب‌زاده در اراک، شهرام ناظری در نیشابور، گروه آرون در مشهد، گروه عرفان در اصفهان و کنسرت محسن یگانه در ارومیه تنها چند نمونه از کنسرت‌های موسیقی دارای مجوز هستند که اجرای آن‌ها در چند ماه اخیر با فشار تندروها لغو شده است.

تندروها این کنسرت‌ها را «بر خلاف شریعت اسلام و لهو و لعب» توصیف می‌کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'