سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تجمع اعتراضی کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل مقابل استانداری این شهر

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل مقابل استانداری این شهر

نزدیک به ۱۰۰نفر از کارگر کارخانه ذوب آهن اردبیل در اعتراض به تعویق ۸ ماه حقوق و نامشخص بودن وضعیت شغلی‌شان صبح روزشنبه ١١ بهمن ماه مقابل ساختمان استانداری اردبیل تجمع کردند.

651be53d72f920c6b8ea8a746cdabe55_XLکیهان نوین: این دومین تجمع اعتراضی این کارگران در پی تعطیل شدن این کارخانه به بهانه «عدم توجیه اقتصادی» این کارخانه است.

در تاریخ ١٢ خرداد ماه امسال نیز ٢٧۵ نفر از کارگران این کارخانه در مقابل اداره کار استان اردبیل تجمع اعتراضی داشتند. ٢۵٠ تن از کارگران این کارخانه بلاتکلیف رها شده، ٨ ماه حقوق نگرفته اند و عیدی پارسال شان هم پرداخت نشده است و مسئولین هم با ادعای اینکه این کارخانه متعلق به بخش خصوصی میباشد از جوابگوئی به خواستهای بحق کارگران امتناع میکنند.در تجمع روز شنبه کارگران نیروی انتظامی در محل برگزاری تجمع حضور داشت.

در واکنش به اعتراضات ماههای اخیر در این کارخانه،مصطفی افضلی فرد نماینده مجلس از اردبیل مجبور شد روز پنجشنبه ٩ بهمن ماه در محل کارخانه حضور یافته، تا بلکه با دادن وعده هایی کارگران را از ادامه اعتراض بازدارد، که موفق نشد.

این نماینده مجلس دلیل مشکلات این کارخانه را مدیریتی اعلام کرد و مدعی شد که این کارخانه بیش از ١٠٠ میلیارد تومان بدهی داشته که این امر باعث تعویق در پرداخت حقوق های کارگران شده است. کارگران با توضیحات این نماینده رژیم قانع نشده و روز شنبه ١١ بهمن ماه دو باره دست به اعتراض زده و خواهان پرداخت حقوق های معوقه و پایان دادن به بلاتکلیفی همکارانشان شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'