سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

انجام مانور جمهوری اسلامی در سایت غنی سازی فردو با نام “مرصاد”

طرح تمرین مقابله با هرگونه خرابکاری احتمالی با نام “مرصاد” بدون اعلان قبلی در سایت غنی سازی فردو در جمهوری اسلامی برگزار شد.

downloadکیهان نوین: هدف از برگزاری این طرح “ارزیابی میزان آمادگی و هوشیاری نیروها، تجهیزان، نحوه و سرعت واکنش به تهدیدات احتمالی و افزایش مهارت آنها عنوان شده است.

طرح “مرصاد” تحت تدابیر علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی و با هماهنگی درون و برون سازمانی و مسئولان استان قم و همچنین سازمان پدافند غیر عامل این کشور به اجرا گذاشته شد.

مرکز هسته ای فردو بخشی از تاسیسات زیرزمینی برنامه هسته ای جمهوری اسلامی است که به منظور غنی سازی اورانیوم در عمق 90 متری صخره های سنگی در 35 کیلومتری شهر قم ساخته شده است.

آژانس بین المنللی انرژی اتمی در ماه ژانویه سال 2011 میلادی در گزارشی اعلام کرد که جمهوری اسلامی تولید اورانیوم با غلظت 20 درصد را در تاسیسات غنی سازی فردو آغاز کرده است. این اقدام جمهوری اسلامی شدیدا با انتقاد آژانس بین المللی انرژی اتمی، آمریکا، آتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل متحد روبرو شد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'