سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نقاب‌پوشان؛ حرکت گروهی دیگری برای نابودی طالبان

نقاب‌پوشان؛ حرکت گروهی دیگری برای نابودی طالبان

گزارش‌ها از ولایت هلمند می‌رسانند که شماری از افراد در این ولایت نقاب پوشیده و در برابر طالبان می‌جنگند.

22_semna.ir_کیهان نوین: محمد جان رسول‌یار، معاون ولایت هلمند می‌گوید که این گروه نقاب‌پوش در ولسوالی کجکی هلمند با طالبان درگیر جنگ اند.

بنا به گفته وی، تا به حال این درگیری‌ها میان هردوطرف ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشته‌است.

اگرچه هویت این نقاب‌پوشان به گونۀ دقیق مشخص نیست اما شماری از مقام‌ها در ولایت هلمند گفته‌اند که آنان خود را به گروه دولت اسلامی(داعش) نسبت می‌دهند.

رییس شورای ولایتی هلمند با گفتن این مطلب می‌افزاید که رهبری این افراد به دوش ملا عبدالرووف خادم، یکی از فرمان‌دهان نظامی زمان طالبان در قندهار است.

از سویی، پرسشی مطرح می‌شود که اگر این افراد با گروه داعش ارتباطی داشته باشند چرا با دولت افغانستان کاری ندارند و با طالبان می‌جنگند؟

اما پیش ازین نیز در بخش‌هایی از افغانستان بگومگوهایی از فعالیت داعش دیده شده و حتا شماری از دانش‌جویان یکی از دانش‌گاه‌ها در پایتخت، پرچم گروه دولت اسلامی یا داعش را برافراشتند.

این در حالی‌ست که چندی‌پیش شماری از نقاب‌پوشان، که گفته می‌شد مربوط به گروه لشکر طیبه در پاکستان می‌باشند، برخی از فرمان‌دهان طالبان را در ولایت نورستان به دار آویخته و به قتل رسانیدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'