سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

سنای آمریکا به دنبال تشدید تحریم‌های جمهوری اسلامی

سناتور باب کراکر، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از پیشبرد طرح تشدید تحریم‌ها برای ارائه به کنگره از سوی دو سناتور جمهوری‌خواه و دمکرات خبر داد.

imagesکیهان نوین: سناتور باب کراکر، رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای آمریکا اعلام کردە است که مارک کِرک سناتور جمهوری خواه و رابرت منندز سناتور دموکرات، برای ارائه طرحی به منظور افزایش تحریم‌های ایران پیش می‌روند.

این دو سناتور که طرح اولیه تحریم‌های چند سال پیش آمریکا علیه رژیم ایران از سوی آن‌ها آمادە شدە بود، هم‌اکنون آخرین اصلاحات را بر طرحی اعمال می‌کنند که به گفتەی خود آن‌ها در صورت عدم توافق نهایی هستەای تا دهم بهمن‌ماه سال ١٣٩٣، در خصوص افزایش و تشدید تحریم‌های رژیم ایران به کنگره ارائه می‌شود.

طراحی یک لایحه برای افزایش تحریم‌های رژیم جمهوری اسلامی از سوی کنگره آمریکا درحالیست که پیشتر کاخ سفید هشدار داده است که چنین اقدامی می‌تواند در مقابل مذاکرات هسته‌ای جاری با جمهوری اسلامی، ایجاد مانع کند.

مارک کرک و رابرت منندز تاکید کردەاند که علاوه بر ارائه‌ی یک طرح منسجم به کنگره برای تشدید تحریم‌ها و افزایش تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، در تلاش هستند که طی یک قانون جدید، هرگونه توافق نهایی در خصوص برنامه هسته‌ای با تهران را، به موافقت کنگره مشروط نمایند.

این دو سناتور، دسمابر سال ٢٠١٣ طرح مذبور برای افزایش و تشدید تحریم‌های رژیم جمهوری اسلامی را آمادە کردە بودند اما اکثریت دمکرات مجلس سنا این طرح را به رای نگذاشتە بود.

هم‌اکنون با توجه به شکست دمکرات‌ها در انتخابات اخیر آمریکا و به اکثریت رسیدن جمهوری‌خواهان که از منتقدین سیاست‌های دولت اوباما در قبال جمهوری اسلامی می‌باشند، احتمال افزایش تحریم‌ها بیش از پیش مطرح می‌باشد.

اکنون جمهوری خواهان با ۵۴ کرسی، در مقابل ۴۶ کرسی دموکرات‌ها، اکثریت مجلس سنای آمریکا را در دست دارند.

پیشتر مارک کرک، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا طی گفتگویی اختصاصی با شبکەی خبری فاکس نیوز اعلام کردە بود که با همراهی چندین سناتور دمکرات آمریکا و اکثریت جمهوری‌خواه کنگرە “رای غیرقابل وتو”ی تشدید و افزایش تحریم‌ها علیه رژیم ایران که ٦٧ رای مثبت می‌باشد، در راه است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'