سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

آزاد سازی کوبانی به دست پیشمرگه‌های کرد !

امروز دوشنبه ۶ بهمن، مقامات  پیشمرگه‌ کردستان سوریه، اعلام کرده‌اند که شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) را از کوبانی بیرون رانده‌اند و اکنون به طور کامل بر این شهر تسلط پیدا کرده‌اند به این ترتیب، کوبانی که از چهار ماه پیش در محاصره داعش بود، بار دیگر به کنترل نیروهای کرد درآمد و نیروهای داعش وادار به عقب نشینی از این شهر شدند.

Explosion in Kobani

کیهان نوین : مصلح ضباری، یکی از فرماندهان پیشمرگه‌های کرد در کوبانی به خبرگزاری روداو گفته است تعدادی از شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) در یکی از روستاهای حومه کوبانی همچنان مستقرند. اما «یگان‌های مدافع خلق» کردستان سوریه و پیشمرگه‌های عراق به سوی این روستا اعزام شده‌اند تا آن را هم از دست شبه‌نظامیان داعش خارج کنند.

به گفته این فرمانده نظامی با آزادسازی این روستا، شهر کوبانی و حومه آن به طور کامل آزاد خواهد شد. هنوز خبرگزاری‌های معتبر در جهان این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.

نیروهای موسوم به دولت اسلامی، که بعد بعد از تصرف موصل و شنگال در عراق، تصویری شکست ناپذیر از خود نشان داده بود، به تدریج حدود ۳۰۰ روستاهای اطراف کوبانی را هم تسخیر کردند و به شهر کوبانی نزدیک شدند. از سوی دیگر، نیروهای کرد که خود را در قالب «یگان های مدافع خلق» سازماندهی کرده بودند، تاکید می‌کردند که علیرغم اینکه این نبرد نابرابر است و آن‌ها سلاح‌های سنگین ندارند، اما از شهرشان در مقابل هجوم داعش دفاع خواهند کرد و اجازه نمی دهند کوبانی سقوط کند.

در ۲۴ ساعت گذشته هواپیماهای شکاری نیروی هوایی آمریکا، مواضع شبه‌نظامیان داعش را در مناطق کردنشین سوریه بمباران کرده‌اند. در اثر این بمباران‌ها، ظاهراً نیروهای متحد کرد موفق شدند شبه‌نظامیان داعش را از شهر کوبانی بیرون کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'