سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پنجمین روز اعتصاب غذای دسته جمعی در زندان ارومیه

پنجمین روز اعتصاب غذای دسته جمعی در زندان ارومیه

اعتصاب غذای جمعی در زندان ارومیه وارد ۵مین روز خود شد.

zendan.orumiyeکیهان نوین: در زندان دریا، زندان مرکزی ارومیه، نزدیک به ۳۰ زندانی سیاسی از روز پنج‌شنبه دست به اعتصاب غذای دسته جمعی زده‌اند. این زندانیان اعلام کرده اند که  ناچار شده اند برای رسیدن به خواسته هایشان دست به چنین اقدامی بزنند.

۲۹ تن از زندانیان سیاسی در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه برای جداسازی بند زندانیان سیاسی از سایر زندانیان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

بنا به گزارش خبرگزاری هرانا، یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «این زندانیان در اعتراض به انتقال ۵۵ زندانی متهم به قتل و قاچاق مواد مخدر به بند سیاسی و هم‌چنین انتقال ۳۵ زندانی سیاسی به بند زندانیان متهم به قتل و قاچاق مواد مخدر و نیز احضار زندانیان سیاسی به دفتر اطلاعات در زندان، شکنجه و تفتیش عقاید و پرونده‌سازی برای آنان به خاطر تبلیغ در زندان و تهدید خانواده‌هایشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. آن‌ها تاکید کردند خواسته اصلیشان جداسازی بند زندانیان سیاسی از سایر زندانیان است و تا حصول نتیجه به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.»

وی در ادامه بیان داشت: «طی روز یک‌شنبه مدیر داخلی و مسئولان حفاظت به بند ۱۲ مراجعه کردند و اول با وعده به رسیدگی و سپس تهدیداتی از جمله افزایش آمار بند خواهان شکستن اعتصاب زندانیان شدند.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'