سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
باقی ماندن اختلافات عمده در مذاکرات هسته ای

باقی ماندن اختلافات عمده در مذاکرات هسته ای

یک مقام آمریکايی جمعه شب اعلام کرد علیرغم تلاشهای سختی که در جریان مذاکرات هسته ای انجام شده، هنوز اختلافات عمده و جدی باقی است.

imagesکیهان نوین: پیش تر وزیر خارجه انگلیس، پس از دیدار با ظریف گفته بود همچنان شکاف های زیادی میان جمهوری اسلامی و 1+5 وجود دارد و هنوز بحث‌های جدی میان طرف‌های مذاکره‌کننده باقی مانده است.

این در حالیست که نمایندگان پارلمان انگلیس در بیانیه ای خواستار موضعگیری سخت تر کشورشان در مذاکرات هسته ای وین شدند.

از سوی دیگر وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای به مرحله حساسی رسیده است تاکید کرد که این مذاکرات زمان‌بر خواهد بود.

همزمان اتحادیه اروپا عمیقا از عدم پاسخگویی جمهوری اسلامی به نگرانیهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد تحقیقات مشکوک مربوطه به ساخت بمب اتمی ابراز تاسف کرد.

مذاکره‌ کننده ارشد روسیه در گفتگوهای اتمی وین نیز گفته مذاکرات در فضای پر تنشی انجام می‌شود. رسیدن به توافق مشکل خواهد بود مگر این‌که روح جدیدی وجود داشته باشد.

چنانچه هر یک از طرفین به دادن امتیاز هرچند دشوار به طرف مقابل اقدام نکنند، فرصت دستیابی به توافق تاریخی را از دست می دهند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'