سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خبرنگار “شهید” شبکه پرس تی‌وی

خبرنگار “شهید” شبکه پرس تی‌وی

یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مرگ خبرنگار پرس تی وی را “شهادت” خواند.

سرنا شیمکیهان نوین: علی طاهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ خانم سرنا شیم، خبرنگار شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی، را که چند روز پیش در شانلی اورفای ترکیه در حادثه رانندگی جان خود را از دست داد “شهید” خواند و گفت: باید درباره حادثه مرگ خبرنگار پرس تی وی از ترکیه توضیح بخواهیم.

مسولین جمهوری اسلامی حادثه رانندگی که برای این خبرنگار آمریکایی- لبنانی شبکه ماهواره ای پرس تی وی پیش آمده را مشکوک اعلام کرده و آن را حادثه رانندگی نمی دانند.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی طاهری در گفت‌وگو با این خبرگزاری، گفت: در خصوص خبر کشته شدن خبرنگار شبکه پرس تی‌وی از مظلومیت نظام ماست و اثباتی برای روحیه خفقان سرویس‌های خبری غربی و هم‌پیمان‌های آن‌ها از جمله ترکیه است که علی‌رغم نظر مردم و رشد اسلام با تروریست‌های داعش و تکفیری‌ها همراه شده‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: مظلومیت این “شهدا” و خون پاکشان که در جهت اطلاع‌رسانی و بیان حقایق ریخته شده، بر همگان اثبات شده است و امیدواریم سیاست‌های غربی هر چه زودتر آشکار و بساط آن‌ها برچیده شود و ما شاهد اثبات حقانیت خود باشیم.

وی افزود: این حق طبیعی نظام ماست که در مورد حادثه مرگ خبرنگار پرس تی وی از دولت ترکیه توضیح بخواهیم که چرا در مقابل یک اقدام معمول رسانه‌ای و حقوق خبرنگاران اقدامات اینچنینی شده و از دستگاه دیپلماسی نیز انتظار داریم حق “این خبرنگار شهید” را بگیرد.

طاهری در پایان گفت: جامعه خبری نیز وقتی شاهد آسیب دیدن یک همکار است وظیفه دارد از مظلوم دفاع کند و وظیفه انسانی و حرفه‌ای خود را انجام دهد تا خون وی پایمال نشود.

چقدر خوب بود که مسولین جمهوری اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به ویژه “علی طاهری” علاوه بر پیگیری علت حادثه رانندگی برای به قول آنها “این خبرنگار شهید”، در قبال مظلومیت قربانیان اسیدپاشی نیز اینقدر احساس مسولیت می کردند و پیگیر حقوق آنها هم می شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'