سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تصمیم نسرین ستوده مبنی بر اعتراض مقابل کانون وکلا

تصمیم نسرین ستوده مبنی بر اعتراض مقابل کانون وکلا

نسرین ستوده، حقوقدان و مدافع حقوق بشر در ایران، قصد دارد در مقابل دفتر کانون وکلای ایران علیه تصمیم دادگاه انتظامی کانون وکلا که پرونده وکالت او را به مدت سه سال لغو کرده دست به اعتراض بزند.

indexکیهان نوین: نسرین ستوده تصریح کرده که در نتیجه فشارهای اعمال شده به کانون وکلا به ویژه از جانب دادسرای زندان اوین که پیشتر خانم ستوده را به شش سال زندان و ده سال محرومیت از وکالت محکوم کرده بود، شعبه دو دادگاه انتظامی وکلا پرونده وکالت وی را به مدت سه سال باطل اعلام کرده، در حالی که یک ماه پیشتر شعبه یک همین دادگاه حکم برائت خانم ستوده را صادر کرده بود.

خانم ستوده همچنین گفته است که از یک سال پیش و پس از آزادی وی از زندان کانون وکلای ایران تحت فشار بوده تا پروانه وکالت وی را باطل کند.

نسرین ستوده همچنین گفته است که اعتراض به لغو پروانه وکالتش به معنای شکایت از کانون وکلا نیست، زیرا، کانون وکلا خانه اوست و اینکه او قصد ندارد علیه همکارانش شکایت بکند.

دادگاه انقلاب تهران در سال 2011 نسرین ستوده را به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام اسلامی” و همچنین عضویت در “کانون مدافعان حقوق بشر در ایران” به شش سال حبس و ده سال محرومیت از وکالت محکوم کرد.

خانم ستوده پس از تحمل سه سال زندان و یک هفته پیش از سخنرانی حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل از زندان آزاد شد.

نسرین ستوده اکنون اعلام کرده است که قصد دارد در مقابل دفتر کانون وکلای ایران علیه تصمیم دادگاه انتظامی کانون وکلا دست به اعتراض بزند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'