سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تجویز داروهای نا صحیح مقابله با آنفولانزا در زندان مرکزی ارومیه

تجویز داروهای نا صحیح مقابله با آنفولانزا در زندان مرکزی ارومیه

طی هفته گذشته موج شیوع ویروس آنفولانزا در زندان مرکزی ارومیه تعداد بسیاری از زندانیان را به بهداری کشانده و تجویز داروهای ناصحیح از سوی بهداری بر مشکل زندانیان افزوده است.

orumiyeh_prison2کیهان نوین: بر اساس گفته یکی از زندانیان این زندان: «از روز شنبه که مسئولان اقدام به تزریق امپول کردند ۸ نفر به علت این تزریق‌ها توانایی حرکت دست و پای خود را از دست داده‌اند.

این منبع اسامی سه نفر از زندانیان را که به این مشکل دچار شده‌اند پیمان جهانگیر‌زاده، علی بخشی و مجتبی کهریزی عنوان کرد و گفت این سه نفر از زندانیان عادی این زندان هستند و در بندهای عمومی نگهداری می‌شوند.

وی در ادامه گفت: «در این چند روز هم کسی برای ایشان کاری نکرده است و نهایتاً به بهداری منتقل شدند در حالی که دست و پا‌هایشان به کل از کار افتاده و فلج شده‌اند.»

لازم به توضیح است مشخص نیست تزریق اشتباه دارو باعث این آسیب‌ها شده است یا منقضی بودن تاریخ استفاده از دارو‌ها، همچنین از مقطعی بودن یا دائمی بودن آسیب‌ها و میزان صدمات وارده به زندانیان که شاهدان آن را نوعی فلج عنوان کرده‌اند اطلاعاتی در دست نیست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'