سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

مروری بر افاضات قدیم و اخیر علم‌الهدی…!

امام جمعه مشهد: نخستین اولویت مردم ایران دین است نه رفاه و امنیت

2

کیهان نوین: احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد صبح سه شنبه 7 مرداد 1393 در خطبه‌های نماز عید فطر که در کنار مقبره امام هشتم شیعیان در این شهر برگزار گردید، اظهار کرد: اگرقرار است مسوولی اقدامات و کار خود را به مردم گزارش دهد باید بداند آنچه در اولویت این مردم است، دین است و اقتصاد و رفاه و امنیت در اولویت‌های بعدی قرار دارد چرا که این مردم انقلابی جان خود را فدای رفاه خود نمی‌کنند.
وی با اعلام اینکه جبهه مقاومت به عنوان خاکریز اول در مقابل دشمن قد علم کرده، در صدد تهییج افکار مخاطبین و نمازگزاران برامد و آنها را به انجام جهاد در کنار نیروهای فلسطینی ، عراقی و سوری مخالف اسراییل، بشاراسد و شورشیان داعش فراخواند و افزود: در این شرایط که تهاجمات گسترده و چند جانبه شده ‌وظیفه همه ما مشارکت فعال در جبهه مقاومت بوده و در این راستا باید با مشارکت فعال در جبهه مقاومت در مقابل دشمن قد علم کنیم.
علم الهدی با تاکید بر اینکه مسایل فرهنگی و امر به معروف تنها جزو وظایف دولت نیست، ضمن ابراز ناخشنودی از عملکرد دولت روحانی، حضور پررنگ بسیجیان و نیروهای -خودجوش- را در عرصه مبارزه با بدحجابی ضروری دانست و اظهار کرد: مردم نظام اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی پای کار بوده‌اند و در مساله مبارزه با منکرات شرعیه نیز باید پای کار بیایند و در این راستا ضرورت دارد تا مسوولان اجرایی هم راندمان کارشان را در زمینه توسعه فرهنگ دینی برجسته سازند.

سید احمد علم‌الهدی متولد 10 شهریور 1323 در مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری از استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد است. او یکی از منتقدین جدی جریان دوم خرداد ۷۶ و دولت محمدخاتمی و جزو معدود روحانیونی بود که طرفدار جریانی بنام آبادگران و رزمندگان بودند. وی ضمن سخنرانی‌های -پرشور- و بر اساس گراهایی که علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی به امامان جماعت کشور داده بود، به پیروزی محمود احمدی‌نژاد در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۴ کمک کرد. وی در سالهای پایانی دولت احمدی نژاد و به ویژه در دوره دوم ریاست‌جمهوری او، یکی از منتقدین سیاستهای فرهنگی دولت به شمار می‌رفت و جزو اولین کسانی بود که از انحراف دولت احمدی نژاد حرف می‌زد!

او گهگاه با گفتارها و توصیه های -خردمندانه- خود باعث تبسم مخاطبین و تعجب منتقدین می‌شود:

1- زن بدحجاب پیاده‌نظام آمریکا و پیاده‌نظام اسراییل و همان نیرویی است که آمریکا و اسراییل وارد ایران کرده‌است، تا نظام و انقلاب را شکست دهد !

2- پیش از زمان مسوولیت وی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و هتلداری همه ساله در مشهد برگزار می‌گردید و با استقبال فراوان رو برو می‌شد. به دلیل اعتراضات شدید وی که معتقد بود حضور گردشگران خارجی در مشهد رواج بی حجابی را به دنبال دارد و نجس بودن بدن غیر مسلمانان نماز مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، این نمایشگاه هرگز دیگر در مشهد برگزار نشد.

3- در مراسم افتتاحیه المپیک پکن پرچمدار کاروان ورزشی ایران هماحسینی بود. پس از برگزاری مراسم، علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد سپردن بیرق ملی به دست یک زن را جنگ با ارزش‌های اسلامی، مخالف با تعالیم معصومان و موجب تاخیر در ظهور امام زمان نامید !

وی در این باره گفت: « این که یک زن را به عنوان پرچم‌دار کاروان ورزشی ایران در المپیک انتخاب کرده‌اند؛ دهن‌کجی به ارزش‌ها است. تثبیت ارزش‌ها زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی عصر است. مسوولان، سیاست‌مداران، احزاب و جریانات سیاسی بدانند هر اقدامی که ضد ارزش اسلامی باشد، ضد حضرت ولی‌عصر است و مقابله با زمینه‌سازی برای ظهورایشان است. نظام اسلامی که راسش مقام رهبری، نایب امام زمان است و شعار رییس جمهور آن ( محمود احمدی‌نژاد ) اللهم عجل لولیک الفرج است. نباید یک زن را به عنوان جلودار کاروان ورزشکاران ایرانی در المپیک معرفی کنند. اساسا جایگاه زن این نیست که قهرمان باشد. من چندی پیش اعلام کردم که شرکت زنها در مسابقات بین‌المللی خلاف مبانی دینی و اسلامی است؛ حالا دیگر کار را به جایی رسانده‌اند که نه تنها زنان را به مسابقات می‌فرستند، بلکه پرچم‌دار کاروان ورزشی هم آن‌ها را می‌کنند. این رویه باید خاتمه پیدا کند؛ حتماً در نظام اسلامی افرادی هستند که متخصص در امور دینی هستند. قطعا این‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند تا این چنین کارهایی که ضد بیانات امیرالمومنین علی صلوات الله علیه‌است، نکنید. اما متاسفانه  مسوولان ما توجه خودشان را به ارزش‌ها از دست داده‌اند، باید بیدار شوند. این که یک زن را پرچم‌دار کرده‌اید، می‌خواهید چه کسی را راضی کنید؟ آیا می‌خواهید استکبار بین‌الملل را از خود راضی کنید؟ آیا می‌خواهید آمریکا و اسراییل را راضی کنید؟ می‌خواهید عده‌ای فمینیست از شما رضایت داشته باشند؟ می‌خواهید بگویند شما طرفدار حقوق زن‌ها هستید؟ به خدا، رضایت همه این‌ها به این نمی‌ارزند که این جمعیت نمازگزار ناراضی باشند؛ امیرمومنان علی‌علیه‌السلام ناراضی باشد. »

4- وی همچنین مدعی است که چون ولی فقیه نماینده امام زمان و او نماینده رهبر است، مقامات استان نباید طرح‌هایی خلاف نظر وی تصویب کنند چون خلاف شرع است !

5- برخی اظهارات علم‌الهدی در مخالفت با جنبش سبز از جمله تشبیه مخالفان به بزغاله و گوساله نیزانتقادات زیادی را برانگیخت؛ از جمله سیمین بهبهانی شعری خطاب به او سرود که با مطلع «شنیدم باز هم گوهر فشاندی/که روشنفکر را بزغاله خواندی» آغاز می‌شد و با این دو بیت به پایان می‌رسید:

سخن از آسمان و ریسمان بود دریغا حرفی از جنگل نراندی
چو از بزغاله کردی یاد ای کاش سلامی هم به میمون می‌رساندی

6- وی در خصوص حجاب دختران گفت: دختری که روسری‌اش عقب می‌رود از هر درنده و گزنده‌ای خطرناک‌تر است !

7- او در واکنش به گران شدن قیمت مرغ در بازارهای ایران پیشنهاد کرد که مردم به جای مرغ از اشکنه استفاده کنند! در واکنش به این سخنان، سایت خبری «انتخاب» در یک گزارش طعنه آمیز قیمت تمام شده یک وعده اشکنه در آن زمان مطابق قیمت‌های ایران را چیزی حدود هشت هزار و پانصد و پنجاه تومان اعلام کرد.

8- علم الهدی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1392 در خطبه نماز جمعه ۱۷ خرداد ماه سال ٬۹۲ با بیان اینکه به کسی رای دهید که خدای نکرده انقلاب به دست نااهلش نیفتد گفت: هر کس در انتخابات شرکت نکند به جهنم رفتنش قطعی است !

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'