سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

داعش: حتی مانکن‌ها هم باید روبنده بزنند …!

دولت اسلامی شام و عراق موسوم به داعش به زنان و دختران و “مانکن‌ها” در شهر موصل عراق هشدار داد که اگر از روبنده استفاده نکنند به شدت مجازات خواهند شد!

6

کیهان نوین: قوانین جدید وضع‌شده توسط گروهک تروریستی داعش در خصوص زنان و دختران و “مانکن‌های” ساکن در شهر موصل عراق هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند و رفته رفته بر شدت فشارها بر مردم این شهر افزوده می‌شود. قوانین جدید بدین شرح عنوان شده است: استفاده از عطر و لوازم آرایشی ممنوع ، لباس چسبان و تنگ ممنوع ، گردش در معابر عمومی فقط با حضور همسر و یا همراه محرم و البته با چادر گشاد و روبند !

گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین در روز جمعه، سوم مرداد 1393 ، بخش‌هایی از فرمان داعش به مردم موصل را منتشر کرده است که در آن از روبنده به عنوان حافظ زنان و دختران یاد می‌شود. در فرمان داعش آمده است: «این به معنای محدودیت برای آزادی او نیست، بلکه مانع افتادن آنها در ورطه هرزگی و تحقیر می‌شود و اجازه نمی‌دهد که مانند نمایشی در معرض نگاه دیگران باشند.»

داعش همچنین دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده است که در آن شرح داده می‌شود چگونه زنان و دختران باید لباس بپوشند و حجاب کامل داشته باشند. بر این اساس دست‌ها و پاهای زنان و دختران باید کاملا پوشیده باشد و آنها باید از لباس‌های گشادی استفاده کنند که به اندام‌شان نچسبد. استفاده از عطر نیز برای زنان و دختران ممنوع شده است و همچنین آنها حق پیاده‌روی بدون مشایعت با مردان سرپرست خود را ندارند.

در همین رابطه و در اقدامی عجیب روسای این گروهک تروریستی دستور داده اند به همه مانکن‌های مغازه های موصل، روبنده زده شود. عناصر داعش به مغازه داران و کسبه موصل و اطراف این شهر دستور داده اند به سر و صورت مانکن‌های بیرون مغازه خود پوشیه یا روبنده ببندند. مغازه داران و فروشندگان پوشاک در موصل گفته اند که عناصر تروریست داعش به آنها اعلام کرده اند که روی سر و صورت مانکن های” مرد و زن” باید با روبنده پوشانده شود. تروریست های داعش این اقدامات خود را در چارچوب قوانین سخت شریعت در نشان ندادن صورت مجسمه ها تفسیر می کنند.

در همین زمینه یکی از روحانیون شهر موصل به خبرگزاری رویترز گفته است که مردان مسلح داعش وارد مسجد او شده‌اند و به او دستور داده‌اند که این فرمان را با صدای بلند برای نمازگزاران بخواند. فرمان داعش تاکید می‌کند: «هر کسی که به این وظیفه عمل نکند و اغوا شود، محاکمه می‌شود و مستوجب مجازات شدید خواهد بود تا جامعه از آسیب آن مصون بماند و بتواند الزامات دینی را به جا آورد و از خود در برابر فسق و فجور محافظت کند.»

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام که قسمت هایی از سوریه و عراق را تحت کنترل خلافت تروریستی به نام ابوبکر البغدادی دارد، از روز ۱۰ جون 2014 موصل و برخی نقاط عراق را به تصرف خود در آورده و جنایات بی شماری را مرتکب شده است. در آخرین اقدامات ضد بشری این گروه خشن، ۳ هزار نفر از ساکنان مسیحی شهر موصل مجبور به ترک خانه و کاشانه آبا و اجدادی خود شده اند.

نیروهای اسلام‌گرای داعش که به دنبال تصرف شهر موصل پیشروی‌های سریعی در مناطق شمالی عراق داشته‌اند، اعلام خلافت اسلامی کرده‌اند و ابوبکر بغدادی، رهبر خود را خلیفه مسلمانان جهان نامیده‌اند. صدور فرمان ختنه زنان و دختران شهر اشغال شده موصل از مواردی است که به داعش نسبت داده شده و یک مقام سازمان ملل متحد نیز ماجرا را تایید کرده است، اما داعش و هواداران آن می‌گویند که این خبر دروغ است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'