سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پیش‌بینی سقوط اقتصاد ایران به روایت آخوندی !

پیش‌بینی سقوط اقتصاد ایران به روایت آخوندی !

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان جهانی رقابت پیش بینی کرده است که در سال های 2013 – 2014 رتبه ایران در بین 148 کشور جهان 20 پله سقوط خواهد کرد.
image 
كيهان نوين : عباس آخوندی روز شنبه در نهمین کنفرانس بین المللی مدیریتی پروژه افزود: بدون شک موتور محرکه اقتصاد ملی توسعه بنگاه های اقتصادی است و دولت به هیچ وجه نمی تواند عامل این توسعه باشد.
وی گفت: در توسعه اقتصادی باید دولت قدرت نظارتی خود را افزایش دهد تا بنگاه های کارآمد با افزایش بهره وری خود بتوانند در عرصه های مختلف اقتصادی فعالیت کنند.
وزیر راه و شهرسازی بر تحقق اقتصاد رقابتی در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه طی سالهای گذشته رتبه ایران در اقتصاد رقابتی همواره کاهش پیدا کرده است، بطوری که طبق پیش بینی سازمان جهانی رقابت، رتبه رقابت ایران در سال 2013 و 2014 در بین 148 کشور جهان 20 پله سقوط خواهد کرد.
وی با بیان این که، رتبه اقتصادی ایران در سال 2013 – 2014 در بین 148 کشور جهان 82 و کارآیی نیروی انسانی نیز 145 خواهد بود افزود: توسعه بازارهای مالی در فضای کسب و کار پروژه ها بسیار اهمیت دارد و طبق پیش بینی سازمان رقابت، رتبه ایران در بحث توسعه یافتگی بازارهای مالی 130 از 148 جهان است.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: رتبه آمادگی پذیرش دانش نو در کشور در بین 148 کشور جهان 116 است، ضمن اینکه کارآیی بازارهای ما نیز به زیر رتبه 110 کاهش خواهد یافت.
آخوندی گفت: در حالی که بازار ایران در بین 148 کشور جهان در رتبه 19 قرار دارد، این موضوع نشان می دهد ایران بازار بزرگی دارد، اما میزان بهره وری آن بسیار پایین است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: رتبه ایران در پیشرفته بودن بنگاهها در میان کشورهای دنیا 104 است و این نشان می دهد ایجاد بنگاه های توانمند در کشور بسیار ضروری است.
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'