سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
عفو بین ملل هم خواستار آزادی فوری رهنود،موسوی و کروبی شد!

عفو بین ملل هم خواستار آزادی فوری رهنود،موسوی و کروبی شد!

سازمان عفو بین الملل روز جمعه چهاردهم فوریه (۲۵ بهمن )در بیانیه ای در سومین سال حصر زهرا رهنورد،‌میرحسین موسوی و مهدی کروبی،‌خواستار آزادی فوری  آنها شده است.

zimg_001_5

 

کیهان نوین : این نهاد بین المللی مدافع حقوق بشر در بیانیه خود  «هشدار» داده است که کاهش محدویت های اعمال شده در حصر زهرا رهنورد،‌میرحسین موسوی و مهدی کروبی کافی نیست.

سازمان عفو بین الملل  تصریح کرده است: مهدی کروبی و میرحسین موسوی، رهبران معترضان به انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ به بدون محاکمه و  ایراد اتهامی اکنون سه سال است که در حصر به سر می برند و از حق اعتراض قانونی علیه بازداشت خود برخوردار نیستند.

این نهاد بین المللی از مقام های جمهوری اسلامی خواسته است تا فورا به بازداشت خودسرانه رهبران معترضان پایان داده و آزار و اذیت خانواده های آنها را متوقف کند.

مهدی کروبی، میرحسین موسوی و همسر او زهرا رهنورد از بهمن سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه و برگزاری دادگاه در حصر خانگی به‌سرمی‌برند که این مسئله اعتراض گسترده فعالان حقوق بشر و گروه‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی را در پی داشته است.

با این حال عفو بین الملل از وضعیت حقوقی حصر  رهبران معترضان انتقاد کرده و می گوید هیچ نهاد امنیتی مسئولیت حصر را برعهده نمی گیرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'