سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خامنه‌ای تنها مسئول حصر مهدی کروبی، زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی!

خامنه‌ای تنها مسئول حصر مهدی کروبی، زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی!

در بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالگرد حصر رهبران جنبش سبز، سازمان گزارشگران بدون مرز، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، را «تنها مسئول» حبس و حصر مهدی کروبی، زهرا رهنورد و ميرحسين موسوی معرفی کرد.

B339613F-A938-4C7A-99B4-C0795916ED13_w640_r1_s

 

کیهان نوین : اين سازمان غيردولتی مدافع حقوق بشر و آزادی رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران، در بيانيه‌ای که روز ۲۵ بهمن، به مناسبت سومين سالگرد حصر اين سه تن منتشر کرد، تاکيد کرد که رهبر ايران به عنوان عامل چيرگی خودسری و مصونيت از مجازات در کشور، تنها مسئول اين اقدام خودسرانه نيز هست.

گزارشگران بدون رمز در بيانيه خود، حبس و حصر اين افراد را هم نقض فاحش قانون اساسی و قوانين داخلی جمهوری اسلامی دانسته و هم خلاف تعهدات بين‌المللی رسمی دولت ايران.
اين سازمان همچنين بر مسئوليت حسن روحانی، رئيس جمهور ايران، در اين باره تاکيد کرده و گفته است که آقای روحانی وعده آزادی همه زندانيان سياسی را در پی به قدرت رسيدن فراموش کرده است.
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'