سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

باز هم فساد مالی در نفت

فساد جدید مالی 400 میلیارد تومانی در قراردادهای نفتی این وزارت خانه را باز هم به دردسر انداخت.

13910704163423959_PhotoL

کیهان نوین : بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت درباره قراردادهای نفتی بسته شده گفت: در بسیاری از این قراردادها نه مبلغ قطعی قیدشده، نه مدت زمان اجرای کار و نه تضمین قابل قبولی برای کیفیت و اجرای درست کار از پیمانکار گرفته شده است.

زنگنه ادامه داد: مخصوصا بر این مطلب تاکید کردم چرا که بر حساسیت فوق العاده آقای دکتر روحانی بر هزینه کرد درست حتی یک ریال از اموال عمومی هم آگاه بودم و در ادامه هم گفتم که من اصلا نمی توانم این وضع را تحمل کنم.

در رابطه با فساد اقتصادی هم به ایشان توضیح دادم که گرچه موضوع بابک زنجانی بزرگ است و ما به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم، ولی متاسفانه موارد دیگری هم داریم که همگی بالای 400 میلیاردتومان هستند.

روزنامه شرق روز چهارشنبه در خبری دیگر ورود به مرحله اول از گام نهایی پرداخت و نوشت: اولین روز مذاکره برای دستیابی به گام نهایی و راه حل جامع بود. شام کاری ظریف و اشتون با ابراز خوشبینی نسبت به مذاکره آغاز شد.

ظریف در این ضیافت شام اعلام کرد: در مذاکرات وین وارد اولین مرحله از گام نهایی می شویم و توقعی از این مرحله نداریم. حتی قرار نیست در مذاکرات امروز راجع به متنی در این مرحله توافق کنیم. شاید یکی، دو جلسه دیگر طول بکشد قبل از اینکه ما وارد نگارش متن توافق شویم… . همان طور که رهبر انقلاب روز دوشنبه تاکید کردند ما مردمی هستیم که نقض عهد نمی کنیم.» کاترین اشتون هم در پایان این دیدار گفت به مذاکرات روز سه شنبه خوشبین و امیدواریم این روزنامه در تیتر دیگری دیپلماسی ایران تحت تاثیر موقعیت جغرافیایی اش است را بازتاب داد.

انوشیروان احتشامی پروفسور روابط بین الملل و رییس دانشکده حکومت و روابط بین الملل در دانشگاه دورهام انگلیس گفت: عقاید و شخصیت ها در ساختار سیاسی هر کشوری وزن خود را دارند. در بعضی مواقع حتی اینها تعیین کننده است. اما معیارهای دیگری نیز وجود دارد که آنها منافع هر کشوری را تعیین می کنند.

اگر توجه کنید در ایران بعد از جنگ واژه «منافع ملی» ظهور کرد و حتی شروع به رشد کرد. نکته جالب این بود که در جمهوری اسلامی چگونه منافع ملی تعریف می شد؟ آیا منافع ملی در همان حد و اندازه های کشوری تاریخی مثل ایران تعریف می شود یا شبیه تعریف منافع ملی در دوران پهلوی است؟ یا اینکه تحت تاثیر شرایط ژئوپلیتیکی و جغرافیایی است. ایران همان کشوری است که قرن هاست در همین جغرافیای امروزش قرار دارد، تغییر نکرده و نخواهد کرد. سه هزارسال است که همین جا بوده و خواهد بود. بنابراین یکسری منافع بدون تغییر و با ثبات دارد. هرکس در این کشور حکمرانی کند، ملزم به پیروی از این منافع است.

فرهاد رهبر رفت، امید آمد تیتر دیگر روزنامه شرق است و نگاشت: دوران مدیریت فرهاد رهبر رییس پیشین دانشگاه تهران به پایان رسید.

براین اساس، رضا فرجی دانا وزیر علوم با قدردانی از عملکرد او، حکم مدیریت فرهاد رهبر را تمدید نکرد و محمدحسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم را موقتا به عنوان سرپرست دانشگاه تهران معرفی کرد.

این روزنامه در خبری مرگ یک ایرانی در شورش اردوگاه را برجسته کرد و نوشت: در دومین شب ناآرامی های اردوگاه پناهجویان استرالیا در «پاپوآ گینه نو» که گفته می شود 500 ایرانی در آن بازداشت هستند، یک پناهجوی ایرانی کشته شد و 77 نفر دیگر مجروح شدند.

پیکر فرد مقتول به مکان نامعلومی منتقل شده است. مدیرکل کنسولی وزارت خارجه در دیدار با سفیر استرالیا در تهران، مراتب اعتراض و ناخشنودی دولت ایران را نسبت به بدرفتاری و اعمال خشونت منجر به قتل یک ایرانی اعلام کرد.

با وجود اینکه نفت یک صنعت پیچیده است و باید به دست شرکتهای معتبر حل و فصل شود اما مدیران نالایق ان مانند کالاهای بی ارزش از این فراورده پیچیده استفاده میکنند نمونه بارز دادن نفت به نیروی انتظامی(اسماعیل احمدی مقدم)در سال نودویک برای فروش.

مسلم بدانیم که فسادهای میلیاردی از ایران سر در میاورد با این فعالیت نا خردی.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'