سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
فرار پناهجویان ایرانی از جزیره مانوس در استرالیا+فیلم

فرار پناهجویان ایرانی از جزیره مانوس در استرالیا+فیلم

به گزارش یونایتدپرس از کانبرا، وزیر مهاجرت استرالیا اعلام کرد پلیس و نیروهای امنیتی مرکز نگهداری پناهجویان در جزیره مانوس ، همه 35 پناهجویی را که روز یکشنبه اقدام به فرار از این مرکز کرده بودند بازداشت کردند.

174319952-2-781x520-custom

کیهان نوین : اسکات موریسون گفت پناهجویان برای مدت کوتاهی آزاد گذاشته شدند و پس از آن بازداشتگاه بار دیگر تحت کنترل قرار گرفت.

موریسون فرار پناهجویان را که حدود ساعت شش و پانزده دقیقه بعدازظهر به وقت محلی صورت گرفت نتیجه اعمال سیاست های سختگیرانه و تشدید تنش ها در این بازداشتگاه دانست.

در پی آنکه مقامات مهاجرت استرالیا به پناهجویان اعلام کردند چنانچه آنها پناهجوی واقعی بودند در مراکز نگهداری پناهجویان در استرالیا یا پاپوا گینه نو اسکان داده نمی شدند اعتراضات آغاز شد و 35 پناهجو اقدام به فرار کردند.

روزنامه هرالد مورنینگ سیدنی به نقل از سخنگوی امور مهاجرت حزب کار استرالیا نوشت دولت باید تضمین دهد که چنین اتفاقاتی در آینده تکرار نخواهد شد.

وی افزود این دومین بار است که از زمان روی کار آمدن دولت تونی ابوت شاهد چنین وقایعی در مرکز نگهداری پناهجویان در جزیره مانوس هستیم.

[embedplusvideo height=”250″ width=”450″ editlink=”http://bit.ly/1clG6Xa” standard=”http://www.youtube.com/v/XBzw9QgHa1I?fs=1″ vars=”ytid=XBzw9QgHa1I&width=450&height=250&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep7692″ /]

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'