سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خطر 12 ميليون چک برگشتی برای اقتصاد

خطر 12 ميليون چک برگشتی برای اقتصاد

معضل چك‌هاي برگشتي هنوز ادامه دارد و معاون وزیر کار می‌گوید اقتصاد كشور را بيمار كرده است.

1016392_212014318989078_1595301096_n

کیهان نوین: وجود 12 ميليون چك برگشتي بلاتكليف تازه‌ترين خبري است كه از سوي يكي از معاونان وزير كار اعلام شده است كه به گفته اين معاون وزير باعث شده تا چك در سيستم اقتصادي ايران هر چه بيشتر بي‌اعتبار شود.

احمد ميدري كه استاد اقتصاد دانشگاه تهران است و سابقه نمايندگي مجلس را هم در كارنامه خود دارد، به قوه قضائيه پيشنهاد داده است اطلاعاتش را درباره چك‌هاي برگشتي و بلامحل يكپارچه كند تا امكان سنجش اطلاعاتي دقيقي از وضعيت چك‌هاي بلامحل به‌ دست‌ آيد.

البته ميدري خود آماري را هم اعلام كرده و گفته 12 ميليون چك بلامحل وجود دارد و براي تعيين تكليف به قوه قضائيه ارجاع داده شده است.

ميدري اين اطلاعات را در شرايطي منتشر كرده كه پيشتر مقامات قضايي هم از وجود چك‌هاي برگشتي به‌عنوان يكي از معضلات اقتصادي و قضايي نام برده بودند ليكن درباره عدد چك‌هاي برگشتي آماري را منتشر نكرده‌اند و معلوم نيست كه آمار مورد اشاره معاون وزير كار هم مورد تاييد دستگاه قضايي باشد.

با اين حال خطر چك‌هاي برگشتي براي اقتصاد كشور موضوعي است كه مورد اجماع همگان قرار دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'