سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

دردسر جدید وزارت خارجه آمریکا پس از برهنه کردن یک زن دیپلمات هندی !

برهنه کردن یک زن دیپلمات هندی به منظور تفتیش بدنی از سوی پلیس آمریکا در نیوریورک، باعث شد تا دهلی نو واکنش شدیدی را علیه دیپلمات های آمریکایی در هند نشان دهد.

f45b26a7-5cbb-4425-869b-c0bf10780a47_16x9_600x338

کیهان نوین :  دولت هند در واکنش به حادثه تفتیش بدنی دیپلمات خود، ضمن برداشتن موانع بتونی را از جلوی سفارت آمریکا، از ورود مشروبات الکلی و مواد غذایی نیز به سفارت  در دهلی نو جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ، واکنش دهلی نو باعث شد تا جان کری وزیر خارجه آمریکا شخصا در تماسی تلفنی با مشاور امنیتی هند از این اقدام صورت گرفته عذر خواهی کند.

کری در این تماس تلفنی گفته است :” من پدر دو دختر هم سن دیپلمات هندی هستم و از حادثه ای که برای ایشان پیش آمده بسیار متاسف شدم.

براساس این گزارش مقامات هند می گویند “دویانی خبراگاد”، معاون کنسولگری این کشور در نیویورک، هنگام بازرسی و بازجویی در بازداشتگاه از سوی پلیس نیویورک برهنه شده است.

هند برای حل سریع این مشکل از سازمان ملل خواسته است تا زن دیپلمات هندی را به عنوان عضوی از هیئت دائمی این کشور در سازمان ملل به شمار آورد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'