سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خوردن جام زهر این بار بر سر جزایر سه گانه !

خوردن جام زهر این بار بر سر جزایر سه گانه !

وزیر خارجه جمهوری اسلامی در یک کنفرانس خبری در کویت تصریح کرد که کشورهای منطقه را فدای توافق با ۱+۵ نمی‌کنیم و همچنین اعلام کرد که هنوز تاریخی برای دیدار از عربستان تعیین نشده است.

87145_462

کیهان نوین : محمد جواد ظریف بعد از گفت‌وگوهایی که در کویت صورت داد، اعلام کرد که هنوز تاریخی برای دیدار از عربستان سعودی تعیین نشده است.

وی در خصوص توافق رژیم ایران و 1+5 در یک کنفرانس خبری بعد از گفت‌وگو با «شیخ صباح الاحمد الصباح» وزیر خارجه کویت تصریح کرد: این توافقنامه به قیمت از دست دادن کشورهای منطقه نخواهد بود.

ظریف در خصوص سفر به ریاض گفت: ما به عربستان سعودی بعنوان یک کشور مهم و بانفوذ منطقه‌ای می‌نگریم و ما تلاش می‌کنیم تا همکاری با این کشور را به نفع منطقه تقویت کنیم.

ظریف در پاسخ به مسئله جزایر سه‌گانه در ایران گفت که جمهوری اسلامی آماده گفت‌وگو درباره یکی از این جزایر به نام «ابوموسی» است.

یک نظر

  • خیلی جالبه..با کشوری که چشمش به قسمتی از سرزمین ماست و هنوز هم دو جزیره دیگه (جزیره آریایی و جزیره نفت خیز زرکوه) رو در اشغال خودش داره گفتگو میکنیم، به اونجا مسافرت میکنیم، در اونجا سرمایه گذاری میکنیم..با اونجا تجارت انجام میدیم اما با نماینده اسراییل، که نه با ما اختلاف مرزی داره، نه ادعای مالکیت جزایرمون رو داره، در یک اتاق نمیشینیم چون ‘سرزمین یکی دیگه رو اشغال کرده’. خب برو اول به فکر سرزمین های اشغالی خودت باش!

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'